„Продукт с висок фискален риск“: Какво е това и защо създава смут в доставките на магазините?

BILLA България обяви оборота си от началото на годината

 

Не пред едно или две предизвикателства ще се изправи бизнесът на супермаркетите през новата 2024 г. Очакваме няколко големи промени като въвеждането на електронни ваучери, депозитна система за събиране на опаковки и още нещо…

Има няколко групи продукти, които ще наречем „продукти с висок фискален риск“. Тяхната цена пряко засяга най-чувствителните към повишението на цените потребители. В тази „кошница“ влизат: плодове, зеленчуци, месо, млечни продукти, деликатеси, консерви и др.

По думи на Вигинтас Шапокас, гл. изп. директор на BILLA България държавата иска да има пълен контрол върху тези 540 продукта и техните доставки. Такъв от 1 октомври вече е наложен на доставките от чужбина, а от 1 януари трябва да се отнася и за българските доставки.

„Аз ще получа от моя доставчик 1 камион с краставици и тепърва той трябва да попълни документ, че ми ги изпраща, а аз трябва да попълня документ, че ще ги получа без значение дали е събота или е след 22:00 часа. Сега обаче си представете 200 камиона дневно, които идват в различните ни магазини. Сега си представете, че сме се уговорили за доставка от 10 тона с доставчика, а той ни е изпратил 9,5 т. По закон трябва да изчакаме НАП и това ще ни отнеме освен документалната бумащина и още 4 часа. Ако не изпълним това, трябва да платим 5 хил. лв. глоба“, обясни ситуацията към новите изисквания Вигинтас Шапокас.

Снимка: BILLA България

По негови думи, ако от компанията забравят нещо или не го отчетат, глобата е 40 % от разликата между декларираното и недекларираното.

 

От страна на бизнеса той разясни, че това би създало и натиск върху човешките ресурси, защото на този етап трябва да се назначат още хора, които да се занимават с тази документация не само в тяхната верига, но и в останалите.

Снимка: iStock

Към момента BILLA България има 150 магазина в цялата страна. Компанията реновира 14 свои обекта, а до края на годината броят новооткрити магазини ще нарасне до 12. Градовете Созопол, Чирпан, Троян, Силистра и село Граф Игнатиево са населените места, в които търговската верига навлиза за първи път.

Компанията обяви по време на медийна закуска, че инфлацията при цените от доставчиците им е 6,18%, а при платежните цени е намаляла до 1,6%.

За периода януари-октомври магазините на компанията в България отчитат ръст от 15,8 спрямо 2022 г., достигайки оборот от над 1,1 млрд. лв., а за разрастването си на пазара предвижда и отварянето на нов тип за бранда квартални магазини.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст