Мелани Пъркинс получава над 100 отказа от инвеститори, а днес компанията ѝ се оценява на 26 млрд. долара

Корпоративни истории

Как Canva се превърна от стартъп в компания за милиарди?

 

Със 185 милиона активни потребители, оценка от 26 милиарда долара и годишни постоянни приходи от около 2,3 милиарда долара, 11-годишната компания за софтуер за дизайн Canva вече е твърде голяма, за да бъде смятана за стартъп претендент в традиционния смисъл на думата, пише Forbes. 

Вече използвана от повечето от най-големите компании в САЩ, именно разширяването на Canva от тесен фокус върху дизайна към инструменти за работни места ѝ помогна почти да удвои потребителската си база през последните 18 месеца. 

Снимка: Wikipedia

Ако миналогодишните промени в Canva бяха свързани с генеративния изкуствен интелект, то тазгодишното послание е просто - заяви в интервю съоснователят и главен изпълнителен директор Мелани Пъркинс: „годината на работата“.

Компанията твърди, че FedEx е намалила броя на подадените заявления за преглед на марките за своите маркетингови материали със 75%, използвайки Canva; Expedia спестява 160 часа седмично, използвайки нейните инструменти. А Workday изчислява, че е спестила общо 33 000 работни часа, тъй като не се е налагало да създава материали от нулата. 

Последното число накара дори Пъркинс да се замисли. „Помислих си: „Това истинско ли е? Това е наистина голямо число“, казва тя пред Forbes. „Кликнахме два пъти и да, беше така.“

Стартирана като прост инструмент за лесно създаване на онлайн активи за дизайн, Canva вече се използваше от около 20 милиона души, когато през 2019 г. пусна първия си корпоративен пакет, както подробно е описано в корицата на Forbes. Оттогава насам тя методично добавя една по една функции, предназначени да се появят в по-големи компании - от разрешенията на потребителите до управлението на активите на марката и по-високите стандарти за сигурност.

Новите продуктови функции на Canva продължават този стремеж, като позволяват на компаниите да персонализират инструментите за своята организация, като прикрепят определени шаблони за дизайн и други документи към работното пространство на всеки служител, задълбочават системата за коментари и улесняват търсенето в съдържанието, създадено от екипа. Canva предлага и пакети от шаблони за различни работни функции, като например човешки ресурси, маркетинг и продажби. 

Според Пъркинс изданията на Canva отразяват желанието на най-големите клиенти да консолидират броя на инструментите, които използват. Макар че Canva все още се свързва с всички основни софтуерни инструменти за работа, които бихте очаквали, компаниите стават чувствителни към количеството данни и интелектуална собственост, които хостват в различни инструменти, каза тя.

 

Тази необходимост се е увеличила напоследък с разпространението на инструменти за генеративен изкуствен интелект, използвани за редица работни резултати - от изображения за споделяне в социалните мрежи до презентации за продажби и онлайн курсове за обучение. (Canva твърди, че нейните собствени инструменти за изкуствен интелект Magic Studio са били използвани 6,5 милиарда пъти от пускането им на пазара през октомври, въпреки че говорител на компанията отказа да коментира колко отделни потребители отразява това число).

„Визуалната комуникация наистина се е превърнала в статукво във всички части на компанията“, казва Пъркинс. „А сложността на организацията също се е увеличила радикално.“

Еволюцията на Canva напомня на други популярни инструменти за продуктивност. Тя може да създава интелигентни документи, например, както и Zoom, първоначално онлайн инструмент за видеоконференции, който сега предлага съобщения, бели дъски и редица други функции, популяризирани от други стартъпи. Години по-рано приложението за работни комуникации Slack направи подобен опит с платформата.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст