Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Kikimora е решение за бизнесите, които искат да защитят системите си (ЧАСТ 2)
Да инвестираш в сигурност значи да инвестираш в опазването на данните си – когато една компания анализира потенциалните рискове, тогава може да се сложи финансова стойност на киберсигурността.
Това е визията на Красимир Коцев, основател на SoCyber. Българската компания за киберсигурност е създадена през 2018 г., като през първите две години и половина се развива като нишова за услуги. В процеса на работа с клиенти обаче екипът на Красимир набелязва няколко проблема, върху които започват работа.
Така се ражда идеята за Kikimora – софтуерният продукт за управление на уязвимости, за който ви разказахме и в първата част от историята на SoCyber. Компанията получава 150 хил. евро първоначално финансиране от фонда ИмВенчър II, за да развие иновацията, като една част от средствата са вложени в маркетинг и продажби.
До този момент SoCyber разчита основно на собствени средства, а междувременно получава малък грант от Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР).
Какви са следващите стъпки за SoCyber и Kikimora?
Kikimora ще се развива по посока изкуствения интелект, който ще има все по-голяма роля в киберсигурността, тъй като засичането на проблеми, приоритизирането на риска, отсяването на фалшивите сигнали и установяването на истинската опасност биха изисквали огромен човешки ресурс за организациите с хиляди свързани устройства.
„Мисията ни е да променим света на слабостите чрез използването на изкуствен интелект, което изисква огромна инвестиция. От друга страна, достигането на нов потенциален пазар, какъвто е САЩ за нас, изисква огромни разходи за търговия и маркетинг, така че да изградиш разпознаваем бранд в изключително конкурентна среда“, отбелязва Красимир Коцев.
САЩ са целеви пазар за компанията и естествен път за развитие. Преди два месеца SoCyber отвори американското дружество. Амбицията на компанията е да достигне десетки хиляди организации, които да използват продуктите, като вторичните целеви пазари са Западна Европа и Великобритания, а българският остава приоритетен.
Когато обаче разказваме историята на дадена компания, няма как да не погледнем с любопитство и към нейния създател. Кой всъщност е Красимир Коцев? Освен, че е авантюрист по природа и със свободен дух, той не спира да учи и да се развива.
Позволихме си да го провокираме, а той си направи равносметка пред камерата ни.
„Ден едно е денят, в който никой не те познава освен твоите близки приятели, познати и ти трябва да се докажеш в компания, в която стигаш до чувствителната и конфиденциална информация на клиентите“, споделя той и допълва, че основната трудност пред него е била изграждането на доверие в непознат бранд, какъвто е бил SoCyber в самото начало.
Днес обаче компанията е придобила всички характеристики, които й дават стабилност.
„Равносметката е важна за мен – тя е отражение на всичко, което съм правил през последните години. Обществото вижда полза в това, което разработваме“, казва младият предприемач.
Иначе споделя и детската си мечта – ако следваше нея, щеше да бъде автомобилен състезател или да работи в авиоиндустрията. Не всичко обаче може да се постигне в рамките на един живот, категоричен е Красимир.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб