Как Худа Катан тръгна от изкуствените мигли и стигна до империя за милиарди?

Корпоративни истории

Красавицата, която загърби сигурната си работа и се отдаде на мечтите

 

"Защо да не мога да бъда следващата Estee Lauder? В днешно време вие ​​сте ограничени само от вашите мечти. Ние мислим мащабно и мечтаем мащабно", казва Худа Катан. И го прави. Днес името й стои да това на големи козметични компании.

Нещастна в работата си, Худа Катан напуска, за да стане гримьор и след това стартира блог през 2010 г. Тя създава Huda Beauty с двете си сестри през 2013 г., когато не може да намери изкуствени мигли за закупуване.

Днес Huda Beauty продава повече от 100 продукта от палети сенки за очи до гланц за устни, носейки около 200 милиона долара годишни продажби.

Компанията за частен капитал TSG Consumer Partners придоби малък дял през 2017 г. в сделка, която оцени компанията на 1,2 милиарда долара.

Как започва всичко?

Худа Катан е роден на 2 октомври 1983 г. в Оклахома Сити като едно от четирите деца. И двамата й родители са от Ирак. Катан посещава Мичиганския университет в Диърборн, където специализира финанси. 

 

През 2006 г. Катан се премества в Дубай с баща си, защото той приема възможността за работа като учител в емирството. Няколко години по-късно Катан се премества в Лос Анджелис, където учи грим. Сред нейните клиенти са известни личности като Ева Лонгория и Никол Ричи. След това Катан се завръща в Дубай, където е наета от Revlon като гримьор. През април 2010 г., по съвет на една от сестрите си, Катан стартира WordPress блог, свързан с красотата, който тя нарече „Huda Beauty“, в който публикува уроци и съвети за грим.

През 2013 г. гримьорката основа козметична линия, която, подобно на нейния блог, също се нарича "Huda Beauty." Първият й продукт, серия от изкуствени мигли, беше пуснат чрез Sephora. Лейбълът Huda Beauty постигна успех с продажбите на изкуствените мигли, като нейн верен клиент е Ким Кардашиян.

Худа постигна популярност в Instagram, достигайки повече от 47 милиона последователи към 2020 г.

Катан е описана като „Ким Кардашиян на икономиката на инфлуенсърите на красотата“ и е обявена за една от „десетте най-влиятелни личности в света на красотата“ от списание Forbes. През 2018 г. Катан започва да участва в своя оригинален риалити сериал на Facebook Watch, озаглавен Huda Boss, заедно със семейството си.

През 2021 г. Худа започна петиция към марките за красота да разкриват кога са ретуширали или редактирали свои изображения или видеоклипове, за да помогнат за премахването на „токсичните“ стандарти за красота в социалните медии.

През май 2021 г. Катан и нейната компания Huda Beauty дариха 100 000 долара за Help India Breathe, кампания за набиране на средства за подпомагане на COVID-19, стартирана от бившия монах Джей Шети и съпругата му Радхика Девлукия-Шети. През ноември 2023 г. красавицата дари $1 000 000 на две хуманитарни организации в Газа, Лекари без граници и Human Appeal.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст