1 USD
1.86892 BGN
Петрол
74.26 $/барел
Bitcoin
$96,296.1

Близо $50 млрд. годишни приходи: Повече онлайн или физически пазаруват клиентите на IКЕА?

Корпоративни истории

Най-големият пазар на компанията е САЩ

Световният номер едно в търговията на дребно с мебели Ikea се надява, че през следващата година пазарът ще се подобри заради спада в разходите на потребителите за обзавеждане на домовете им, заяви един от висшите ръководители на компанията, предава БГНЕС.

По време на посещение в Париж, за да разгледа новия магазин на шведската верига в центъра на града, ръководителят на Inter Ikea Йон Абрахамсон Ринг заяви пред АФП, че 2025 г. вероятно ще бъде „предизвикателна“.

Inter Ikea е основната холдингова компания, която управлява концепцията на марката и продуктовия дизайн, наред с други неща.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Снимка: Ройтерс

Франция е третият по големина пазар на компанията след Германия и Съединените щати. По данни на Института за изследване и прогнозиране на мебели френският пазар на мебели е намалял с 5,1% през 2024 г. 

Абрахамсон Ринг каза, че независимо дали във Франция или другаде, периодът е бил труден за търговците на мебели. 

„През последните две години се наблюдава свиване на разходите за домашно обзавеждане на всички наши 63 пазара“, посочи Ринг. 

Iкеа „очаква с нетърпение 2026 г.“, допълни той.

Ikea, чиито годишни приходи възлизат на около 47 млрд. долара, продължава да дава приоритет на ниските цени и физическите продажби въпреки бума на онлайн пазаруването. 

Онлайн пазаруването съставлява 26% от общите ѝ продажби през фискалната 2024 г., която приключва през август, в сравнение със 7% през 2019 г.

Междувременно магазините на Ikea са посрещнали 899 милиона посетители през фискалната 2024 г., като този брой се увеличава.

Около 92% от клиентите на Ikea пазаруват както онлайн, така и в магазините, заяви Абрахамсон Ринг. 

„Те си седят вкъщи, правят проучване онлайн, отиват в магазина, защото искат да седнат на дивана или да легнат на леглото, да докоснат нещо и може би да поговорят с продавач“, каза той.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.