1 USD
1.82447 BGN
Петрол
Bitcoin
$64,854.2

Какво представляват танкерите, които пренасят втечнен природен газ?

Финанси
 

Ето как изглеждат корабите, пренасящи LNG

25 януари 1959 г. - датата е историческа за световната търговия с природен газ. Тогава от бреговете на американския щат Луизиана в Мексиканския залив отплава първият кораб Methane Pioneer пренасящ природен газ. Изследвания преди това са доказали, че синьото гориво може относително лесно да се втечни и по този начин да се достигне далечна дестинация по море

Първата пратка е до Великобритания.

Последващото развитие на търговските отношения довежда до голямо разширяване на флота и днес гигантските танкери за втечнен природен газ плуват в почти всички световни дестинации и могат да превозят до 266 000 кубични метра наведнъж.

Снимка: iStock

Успехът на специално модифицирания стандартен кораб тип C1-M-AV1 Normarti, преименуван на Methane Pioneer, кара Съвета по газта да поръча конструиране на два предназначени за втечнен природен газ кораба: Methane Princess и Methane Progress. Корабите са снабдени с независими алуминиеви товарни танкове и са влезли в търговията с втечнен природен газ в Алжир през 1964 г. Тези кораби са имали капацитет от 27 000 кубически метра.

Снимка: iStock

Типичният LNG танкер има четири до шест резервоара, разположени по централната част на кораба. Около резервоарите са разположени баластни резервоари, кофердами(Тесен отсек, служещ за разделение на помещенията на кораба. Използва се за предотвратяване на течове на газове или течности от цистерни и кухини - бел. ред.), което на практика дава на кораба дизайн с двоен корпус.

Вътре във всеки резервоар обикновено има три потопени помпи. Има две основни товарни помпи, които се използват при операции за разтоварване на товари и много по-малка помпа, която е по-известна като „помпа за пръскане“.

Снимка: iStock

„Помпата за пръскане“ се използва или за изпомпване на течен LNG, който да се използва като гориво (чрез изпарител), или за охлаждане на товарни танкери. Може да се използва и за "изваждане" на последния товар при операции по разтоварване. Всички тези помпи се намират в така наречената помпена кула, която виси от горната част на резервоара и работи по цялата му дълбочина. Помпената кула съдържа и системата за измерване на резервоара и линия за пълнене на резервоара, и всичко това е разположено близо до дъното на резервоара.

В съдовете от мембранен тип има и празна тръба с пружинен крачен клапан, който може да се отваря чрез тежест или налягане. Това е кулата на аварийната помпа. В случай, че и двете основни товарни помпи се повредят, горната част може да се отстрани от тази тръба и аварийна товарна помпа да се спусне надолу до дъното на тръбата.

Снимка: iStock

Горната част се сменя на колоната и след това се оставя на помпата да натисне крачния клапан и да го отвори. След това товарът може да бъде изпомпван.

Всички товарни помпи се изпускат в обща тръба, която минава по палубата на кораба, той се разклонява от двете страни на кораба към товарните колектори, които се използват за товарене или разтоварване.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии