Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Фазата по разработване може да отнеме 3 години, според ЕЦБ
Европейската централна банка (ЕЦБ) може да започне разработването на своето цифрово евро, електронна версия на банкноти и монети, до края на следващата година, каза в понеделник членът на борда на ЕЦБ Фабио Панета.
„В края на 2023 г. бихме могли да решим да започнем фаза на реализация, за да разработим и тестваме подходящите технически решения и бизнес договорености, необходими за осигуряване на цифрово евро“, каза Панета. "Тази фаза може да отнеме три години."
Какво е цифрово евро?
Цифровото евро би било като евробанкнотите, но в цифрова форма. Ако проектът з анего бъде осъществен, то би представлявало електронна форма на пари, емитирани от Евросистемата (ЕЦБ и Националните централни банки от Еврозоната) и би било достъпно за всички граждани и фирми.
Цифровото евро не може да замени парите в брой, а по-скоро ще ги допълни. Евросистемата ще продължи да осигурява достъпа до пари в брой на всички граждани навсякъде в Еврозоната.
Цифровото евро крипто актив ли е?
Не, цифровото евро не е крипто актив. Цифровото евро представлява централнобанкови пари. Това означава, че зад него ще стои Централна банка, ще е устроено така, че да задоволява потребностите на гражданите, ще бъде безрисково и ще зачита неприкосновеността на личния живот и защитата на данните. Централните банки имат задача да поддържат стойността на парите, независимо от това дали са във физическа или в цифрова форма.
Стабилността и надеждността на така наречените „стабилни валути“ (stablecoin) в крайна сметка зависят от това кой ги емитира и на надеждността и изпълнимостта на обещанието на емитента да поддържа стойността им с течение на времето. Частните емитенти могат също така да използват лични данни за търговски цели.
Няма ясно определено лице, което да носи отговорност за криптоактивите, а това означава, че вземанията не могат да бъдат приведени в изпълнение.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб