Какво означава да наемеш електрическа кола? (ГАЛЕРИЯ)

ESG

За компании като Travel by Electric да оперира у нас е истинско предизвикателство, защото пазарът ни е малък и недостатъчно развит

 

Работите предимно от вкъщи. Не ви се налага да ходите често до офиса, на всеки ъгъл има голям супермаркет, зад жилището ви парк, а свободните места за паркиране в по-големите градове са все по-голям проблем. Това означава ли, че ви се налага да карате само няколко десетки километра годишно?

Притежанието на собствено жилище и автомобил сякаш понякога са само част от българската народопсихология. Реално ли използваме колите си толкова, колкото да ни бъде максимално полезно и устойчиво за околната среда?

Това са само част от ситуациите, при които понякога излиза по-скъпо да притежавате автомобил, отколкото да наемете, само тогава когато наистина имате нужда. И ако екологичните предимства на това решение не ви стигат като довод, замислете се за икономическите. Поддръжка на колата, смяна на сезонни гуми, наем на гараж или паркомясто, плащане на синя и зелена зона…

Електрическите автомобили от своя страна се срещат все по-често по нашите пътища, но повечето хора все още изпитват съмнения дали биха си купили такъв, преди да го тестват. Да опитате първо рентакар е подходяща възможност за тест, ако се чудите.

Интересът към наемането на автомобили се увеличи - особено след като цените на бензина продължават да растат - и компаниите за отдаване под наем реагират по съответния начин. Според компанията за рентакар на електрически автомобили Travel by Electric, можете да достигнете всяка точка в България с добро планиране и максимум 2 до 3 зареждания.

 

Средната цена на зареждане с битов ток през деня е около 25 стотинки на киловат, а нощем е 15 стотинки на киловат. Ако напълните заряда на автомобила у дома, цената ще излезе около 4 лв. При бързото зареждане цените са между 50 и 70 стотинки на киловат, с първоначална такса от 50 ст., което означава, че ще изминете 100 км за около 14 лв.

Според проучвания, електрическите автомобили, закупени до 2030 г., ще намалят емисиите на въглероден диоксид четири пъти, благодарение на мрежата на ЕС, разчитаща все повече и повече на възобновяеми енергийни източници. Емисиите на електромобилите са с 60%-68% по-ниски, в сравнение с тези на колите с двигатели с вътрешно горене.

Проблемът до голяма степен идва от факта, че личните автомобили превозват малък брой хора. Ако всяка кола се ползваше от много хора, това щеше да намали значително въглеродния отпечатък. Средният брой пътници през 2018 г. е бил едва 1,6 души в кола.

За компании като Travel by Electric да оперира у нас е истинско предизвикателство, защото пазарът ни е малък и недостатъчно развит. Преди само 5 години създателката на компанията Деница Даверова поема огромния риск да убеди българите, че електрическите автомобили не са само градски коли и могат да бъдат използвани и при организирани и семейни пътувания, което спестява на природата допълнителни вредни емисии.

През 2021 г. сектор "Транспорт" допринася с 23% към общите емисии на парникови газове в ЕС и е вторият по големина източник на емисии след енергийните доставки и единственият, в който нивото на емисии не е намаляло от 1990 г. насам, сочат данните от специален доклад на Европейската сметна палата (ЕСП), който разглежда напредъка на ЕС.

*Материалът е изготвен със съдействието на Travel by Electric

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст