Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Сред отличията са „Зелена медия“ на годината и награди „Зелено перо“ за журналисти от businessnovinite.bg
Четиринадесетият национален конкурс на b2b Media "Най-зелените компании в България" отличи най-добрите екологични проекти, инициативи и компании на територията на страната. bTV Media Group спечели цели 6 награди за свои проекти, свързани с устойчивото създаване на телевизионно съдържание, образователни събития за добрите примери и практики в опазването на околната среда, както и за журналистически материали на „зелена“ тематика.
Специалната награда „Зелена медия“ бе присъдена от журито на конкурса на bTV Media Group. Признанието се връчва за инициативите на медийната група - „Зелената седмица“, „Грийн филминг“ и „Да изчистим България заедно“, както и за дългогодишните усилия и стратегия на компанията да насърчава стъпките и процесите, които организации и потребители могат да предприемат заедно, за да живеят и потребяват в безопасна, чиста и устойчива околна среда.
“Изключително сме щастливи от това признание. Когато говорим за зелени политики, отговорността е на компанията, но заслугата е на всеки един от нейните служители. Гордеем сe, че bTV е първата медийна група в България, която сертифицира продукциите си по международния стандарт albert. Кампанията “Да изчистим България заедно”, рубриките за “зелени минути” в нашите предавания, секцията с ESG новини в бизнес сайта, най-новата инициатива “Зелената седмица”, са една малка част от усилията ни да насочим вниманието към важни за обществото теми. Работим последователно и се стремим да подкрепяме широка мрежа от партньори, чиито каузи, инициативи и добри примери заслужават да бъдат насърчавани.”, казва Жанета Дядовска, директор на отдел „Маркетинг и корпоративни комуникации“ в bTV Media Group.
В категория „ESG Инициатива“ bTV Media Group спечели първо място за прилагането на международно сертифицирания от albert „Грийн филминг“ модел. „Зеленото заснемане“ представлява реализация на телевизионни проекти и съдържание по устойчив начин с цел намаляване на емисиите на парникови газове, по-ефективно използване на ресурсите и опазване на околната среда. Включва оптимизация при използването на енергия, транспорт, настаняване, кетъринг, еко сертифицирани продукти, услуги с ниско въглеродно въздействие, управление на отпадъците, премахване на пластмаси за еднократна употреба, намаляване на употребата на хартия, вътрешна и външна комуникация и зелено съдържание.
Призовото 3-то място бе връчено на bTV Media Group в категория „Зелена образователна инициатива“ с кампанията „Зелената седмица“. В рамките на утвърдения социален бранд „Добрият пример“ и под мотото „Отговорни към природата заедно“, медийната група посвети през юни месец 2023 г. голяма част от своето ефирно, дигитално и радио съдържание на "Зелената седмица", като отправи екологични послания, реализира активности чрез личен пример на служителите и адресира към обществото важните теми за природосъобразния начин на живот.
В конкурса на b2b Media, известен още като "Зелените оскари", сайтът на bTV Media Group - businessnovinite.bg получи цели три отличия за журналистика в категория „Златно перо“. Полина Пенчева - отговорен редактор на businessnovinite.bg, бе наградена за ESG рубриката на сайта, Десислава Боцева за подкасти на "зелена" тематика, а Живка Попатанасова за поредица от материали, свързани с качеството на живот и зелената икономика.
„Само преди 2 години, когато стартирахме bTV Бизнес Новините, бяхме убедени, че ESG рубриката трябва да бъде едно от водещите и отличаващите ни неща. В началото беше трудно да обясним най-вече на малките бизнеси първо какво точно означава това и второ, колко е важно да споделят опита си по темата. Днес няма човек, когото сме поканили на интервю, който да не е запознат с важността на зелените политики в икономиката. Смятам това за победа на журналистиката и че сме си свършили правилно работата, защото правилната информация е стигнала до правилните хора.“, коментира отговорният редактор Полина Пенчева. Нейните отличени материали са публикувани в ESG секцията на businessnovinite.bg и са свързани с теми за повторна употреба и рециклиране на употребявани матраци, пречистване на въздуха чрез микроводорасли, преизползване на реновирани електронни устройства.
„Благодаря на b2b Media и на журито в конкурса „Най-зелените компании на България“ за наградата! Тя е признание не само за мен, но и за колегите от bTV Бизнес Новините и bTV Media Group, защото с общи усилия разработваме зелените теми. Снимали сме и много компании, които са поставили устойчивите практики във фокуса на развитието си“, каза Живка Попатанасова. Нейните материали, които заслужиха признание в конкурса, са свързани с устойчивата мобилност и намаляване употребата на пластмаса.
„Сайтът ни businessnovinite.bg е свидетелство, че, когато нещо се прави с любов, то успява. За 2 години уеб платформата постигна много. Част от работата ни е да разработваме зелени теми, както и да показваме на нашите читатели колко важно е да живеем зелено. Пожелавам на екипа ни още много успехи и да продължим да бъдем обективни, интересни и полезни.“ Това са думите на редактора Десислава Боцева, която получи за втора поредна година отличие в класацията. Нейните авторски видео материали в „Бизнес Видео Подкаст“ са свързани с интервюта за зеленото и устойчиво отношение към природата, зелената енергия и атомната електроенергия.
Отличията на b2b Media се раздават за постигнати промени спрямо екологични показатели и за развитие на бизнеса по отговорен за природата начин. Компаниите, включили се в конкурса със свои номинации тази година надхвърлят 900, като всички те са отчели постигането на "зелени" цели и реализирането на устойчиви корпоративни стратегии.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови