
Цветята на сватбата на Джеф Безос струват 45 години труд на служител в Amazon
Според Forbes, цената на тържеството, възлиза на над 20 милиона долара
Нови критично застрашени животни ще присъстват на дебитните карти Mastercard на ДСК
През 2022 г. Банка ДСК се превърна в първата банка в Европа, издател на дебитна карта Mastercard Wildlife Impact, част от ново поколение екосъобразни банкови продукти, разработени и сертифицирани по глобални стандарти в лабораторията на Mastercard за устойчиви решения. През 2023 г. двете компании ще предложат на пазара нови дизайни на дебитните карти, изработени от 85.5% рециклиран и рециклируем материал в подкрепа на биоразнообразието на планетата с посланието „Докато тази карта изтече, много застрашени видове може да изчезнат“.
Шимпанзе и костенурка са новите критично застрашени животни, които ще присъстват на дизайните на картите.
Ястребоклюната костенурка се среща в тропическите води на Атлантическия, Тихия и Индийския океан и се смята за една от най-красивите представители на планетата заради цветната ѝ назъбена черупка. Въпреки че търговията с костенурки е забранена, бракониерството за яйца и месо продължава. Заради него и заплитането в морски отпадъци, в света са останали само 8 000 костенурки от този вид.
Западноафриканското шимпанзе е критично застрашен подвид на обикновеното шимпанзе, най-близкият вид-роднина на човека, споделящ 98% от нашата генетична ДНК. Те живеят средно до около 30-40 години, достигат ръст около 70-90 см. и тегло до 60 кг. За съжаление, в резултат на унищожаването на техните местообитания, популацията на този подвид е намаляла с 80% през последните 25 години.
През 2023 г. Wildlife програмата ще включи столични училища в образователните модули на „Екологичен научно-образователен център“ на Софийски зоопарк, тъй катоекологията е едно от ключовите знания и умения на бъдещите поколения.
Екологичният Научно-образователен център към Зоологическа градина – София работи с групи ученици от 1-ви до 12-ти клас като ги запознава с темите за биоразнообразието, климатичните промени, повишава техните познания за дивия свят и изграждане на природозащитно самосъзнание. След като през 2022 г. Банка ДСК и Mastercard подкрепиха консервационната програма на центъра за научно базирана подкрепа и опазване на изчезващите видове животни, през 2023 г. компаниите ще подпомогнат системното навлизане на темата в образователните цели на училищата, с помощта на български и международни учени-лектори. „Ангажиментът на голяма компания като Банка ДСК по толкова значим обществен и екологичен проблем като опазването на биоразнообразието, има реален отзвук и измеримо влияние във възприятията и действията на потребителите по отношение на грижата към планетата. Регистрирахме по-висока активност на притежателите на дебитни карти DSK Mastercard WildLife, което доказа хипотезата ни, че клиентите ни търсят и очакват ясна заявка и принадлежност към значима кауза от нас като бизнеси.”, сподели Тамаш Хак-Ковач, председател на УС и главен изпълнителен директор на Банка ДСК.
“Тази година Mastercard WildLife програмата в България си поставя за цел да подпомогне допълнително образованието по темата за застрашените видове, екосистемите и биоразнообразието на ниво основно и средно училище. Мотото на Световния ден на Земята e „Инвестирай в планетата“ и вярваме, че нашите действия трябва да започнат от инвестицията в образованието – на всички нас като граждани и на бъдещите поколения, на които оставяме Земята.”, заяви Ваня Манова - регионален мениджър за Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово.
Програмата Wildlife се случва под логото на международната организация Conservation International, която подпомага опазването и възстановяването на местообитанията на над 2 000 критично застрашени животински вида.
*Платен материал
*Източник: Банка ДСК
Според Forbes, цената на тържеството, възлиза на над 20 милиона долара
Компаниите са топ 100 в Централна и Източна Европа
Над 108 000 домакинства в Румъния са сменили доставчиците си на електроенергия през юни