Юристи умуват как да възстановят спряната субсидия за БДЖ

Свят

13 млн. лева месечно бяха замразени заради необслужен заем към Световната банка

Държавната субсидия за БДЖ, в размер на почти 13 млн. лева месечно, е спряна от този месец заради необслужен заем от 131,5 млн. долара, отпуснат от Световната банка през 1995 г. Юристите на превозвача и финансовото министерство ще предложат решение на проблема в следващите дни, обяви след правителственото заседание днес транспортният министър Ивайло Московски.

Кредитът е отпуснат в годините, когато Национална компания „Железопътна инфраструктура” и БДЖ са били едно предприятие. В момента собственикът на жп мрежата НКЖИ не обслужва заема, но приспада от дълговете на превозвача БДЖ за инфраструктурни такси. Московски обясни, че при тази схема на вътрешно изчистване на сметките банката не получава реални пари и затова в момента се търси механизъм НКЖИ да започне да внася част от парите.

Министърът на транспорта информационните технологии и съобщенията заяви, че се надява да не се стигне до спиране на „Пътнически превози” и изрази увереност, че скоро ще бъде намерено решение на проблема.

Ивайло Московски коментира и проявения интерес към „БДЖ-Товарни превози” от страна на компанията „Дует реълуей България”, регистрирана наскоро с едва 10 лева капитал. „При положение, че има кандидат, който отговаря на условията, процедурата ще се проведе,” каза той. Изискванията на конкурса не допускат участие на офшорна компания, но се оказа, че „Дует реълуей България”, единственият кандидат, който ще се класира в приватизационния търг, е собственост на регистрираната в Кипър офшорна компания „Дует реълуей лимитед”. Управителят на българската фирма твърди, че зад тях стои британският инвестиционен фонд „Дует груп”.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст