Промоция ще има... даже преди Коледа

БГ Бизнес

Кризата ни е дисциплинирала, смята земеделският министър – вече не изхвърляме толкова храна

Определено има намаляване на потреблението в страната, констатира земеделският министър Мирослав Найденов в студиото на „Тази сутрин”. Той отбеляза обаче, че тенденцията се наблюдавала най-вече по отношение на по-скъпите, по-луксозни стоки. В европейските държави потреблението на луксозните стоки също било на критични нива.

Ще има ли обаче продължение на „държавната промоция” на основните хранителни продукти, чието потребление вълнува повече българи?

„Почти 2/3 от храната на българина се изхвърляше преди кризата, която до известна степен ни дисциплинира.” Така Найденов коментира спада в потреблението на храни и статистическите данни, че повече от 70% от българите, приготвят буркани за тази зима.

Намаленото потребление е бич и за търговците, посочи аграрният министър. Затова и кампанията „Истински евтина коледа” има идея промоциите да започнат още преди коледните и новогодишните празници, т.е. по-рано от декември. Те ще са насочени към продукти, произведени в България, а вестниците, които организират кампанията – „Труд” и „24 часа” – ще публикуват на страниците си информация къде и какви стоки се продават на по-ниски цени.

Инициативата е продължение на договореното от правителството и три търговски вериги замразяване на цените на десетина хранителни стоки от първа необходимост, което беше в сила до октомври. Хляб, сирене, яйца, колбаси отново ще попаднат в т.нар. „социална кошница” в обхвата на новата промоция.

Още близо 20 млн. евро ще отидат за най-бедните у нас през 2013 г., припомни Найденов. Средствата за храна се отпускат от Европейския съюз.

Бюджет 2013 е социален, смята Найденов. Фокусът в дискусията по него обаче се изместил от това послание върху предложения данък върху лихвата, който предизвикал консолидирана негативна реакция в обществото.

Найденов отваря “Зеления коридор” на изток

Добри новини има по отношение на износа, коментира министър Мирослав Найденов – „пазарите в Близкия изток, Русия, се отварят”.

По време на посещението си в Руската Федерация Найденов договорил възстановяването на т.нар. „Зелен коридор”, по който България изнасяше български селскостопански продукти към бившия Съветски съюз.

„В Русия казват „Плод и Зеленчук”, което е българизъм, наричат всяко бялото сирене – българско, казват на всички консерви „български”, дори на произведението в Китай,” отбеляза министърът на земеделието и храните.

По време на българското посещение в Москва впечатление направила носталгията на руснаците по българските продукти. В близко бъдеще руският колега на Найденов ще върне жеста и ще посети България начело на голяма бизнес-делегация.

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст