Нов връх на цената на газа в Европа
Газохранилищата в ЕС към 19-и ноември са запълнени на 89,87%
Дружеството било в технически фалит от първия ден, в който това правителство дошло на власт
Приватизацията е единственият възможен начин БДЖ „Товарни превози” да се стабилизира. Това каза пред журналисти транспортният министър в оставка Ивайло Московски по повод протестите срещу приватизацията на дружеството и блокадите на гарите в София и Варна.
Московски припомни, че дружеството е в технически фалит от първия ден, в който това правителство е дошло на власт. „БДЖ „Товарни превози” има 800 млн. лв. дългове, които трябва да се покрият по някакъв начин. Приватизацията е единственият възможен начин, по който биха влезли средства, за да се разплатят с кредиторите. Ако това не стане, кредиторите ще активират своите вземания от дружеството и няма да има БДЖ”, каза още транспортният министър в оставка.
На въпрос дали има възможност държавата да финансира БДЖ, той обясни, че трябва да се мине през т.нар. нотификация или одобрение от Брюксел на държавна помощ, за да може централната власт по някакъв начин директно да даде пари.
„Когато са трупани тези 800 млн. лв. дългове на БДЖ, никой, никога не е питал българското общество дали е съгласно за това. И ако се вземе решение, че държавата трябва да покрие тези 800 млн. лв. дългове, на всички хора трябва да е ясно, че това ще са нашите пари, т.е. парите на българския данъкоплатец. Не знам дали това е справедливо”, коментира Московски.
На въпрос дали самата приватизация е законна, тъй като БДЖ е в забранителния списък, Московски отговори: „БДЖ като холдинг е в списъка, но като дъщерни компании не е. Мисля, че няма законов проблем. Има Агенция по приватизация, тя е водеща и е компетентна да отговаря по този въпрос”.
Газохранилищата в ЕС към 19-и ноември са запълнени на 89,87%
Ето какво сочат нови проучвания
Svetatnazdraveto.bg ще предлага полезни съвети за превенция и грижа за здравето за всички възрастови групи