Нов връх на цената на газа в Европа
Газохранилищата в ЕС към 19-и ноември са запълнени на 89,87%
На проблемния пътен възел „Кочериново“ ще се направи ново кръгово кръстовище
Има много сериозен напредък в проектирането и процедурите за оценка на въздействието върху околната среда на частта от АМ „Струма“, която трябва да премине през Кресненското дефиле, съобщи министърът регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова в предаването „Тази сутрин“ по bTV.
Става въпрос за 20-те км от Крупник до Кресна.
Най-новият вариант, за който виждам, че постигаме страхотен консенсус, е в участъка в посока към Гърция съществуващото трасе да се използва в едната посока, а в обратна посока да се направи обход на Кресна. В този случай ще се наложи изграждането на пет тунела и доста виадукти, но този вариант няма да оскъпи процедурата, каза Павлова.
Вижте повече във видеото:
От останалите възможни варианти изграждането на дълъг тунел отпадна, защото имаме много проблеми от екологична гледна точка, а за т. нар. етажерка – използване на съществуващото трасе и изграждането на две нива, едно до друго и едно над друго, еколозите също имат притеснения.
Иначе АМ „Струма“ е готова до Благоевград. Следва да започне строителството на участъка от Благоевград до Крупник. Има избран изпълнител, който ще започне работа от новия строителен сезон.
За участъка от Кресна до Сандански също има избран изпълнител, той започва работа през септември.
Междувременно сега се избира изпълнител на тунела „Железница“. За процедурата кандидатстват 17 фирми. Това ще е най-дългият тунел в България и е наистина сложно съоръжение. Става въпрос за две тръби, всяка от които ще е по 2200 м, ще има и два големи виадукта по 700 м в началото и в края на тунела, обясни министърът.
Вижте повече за тунела във видеото:
По повод критиките, че в Норвегия за същата цена ще бъдат построени двойно повече километри, Павлова коментира, че е много трудно един тунел да се сравнява с друг, защото значение имат пътната част, която той включва, дали са една или две тръби. Цената не трябва да се изчислява на километър, а на линеен метър изкопаване и отделно за изграждане на 2,5 км магистрала, посочи тя.
Павлова коментира и проблемния пътен възел „Кочериново“. На път от Благоевград за София, за да се включат в магистралата, шофьорите трябва да спрат и да направят ляв завой. Катастрофите там са чести.
Вижте повече за проблемния пътен възел във видеото:
Разгледахме вариантите в пътната агенция и инженерите се спряха на изграждането на ново кръгово кръстовище, което да облекчи влизането и излизането от магистралата. Възложила съм проектът да бъде направен максимално бързо, каза Павлова.
Вижте повече във видеото:
Газохранилищата в ЕС към 19-и ноември са запълнени на 89,87%
Ето какво сочат нови проучвания
Svetatnazdraveto.bg ще предлага полезни съвети за превенция и грижа за здравето за всички възрастови групи