Китайските мартеници заляха пазара

БГ Бизнес

Кич на ниски цени подбива българските производители

И тази година ще избираме между китайското и българското, в търсене на най-ефектната мартеница. Дали вносът им е по-голям трудно можем да преценим, тъй като от Агенция Митници не разполагат с точни данни в цифри. Щъркели, зайчета и много екзотични герои - в конкуренция с традиционните Пижо и Пенда. И тази година търговците атакуват с интересни предложения. Все още обаче хората само гледат, по-рядко купуват.

Дни преди празника търговията е слаба, оплакват се търговци. Трудно се продават и най-звездните предложения, но най-дефицитни тази година са фолк певиците.

Лъскави и евтини, китайските мартеници привличат окото на потребителите. Най-сериозно попарени от кризата са големите производители, като Лилия Захариева. Дори и черният коминочистач тази година не й носи късмет. Китайците често подбиват цените на българските мартеници.

„Но те пък не могат да направят нашите подкови, Пижо и Пенда и всичко, което си е българско”, казва Лилия.

Тази година родните производители отговарят на конкуренцията с лъскави гердани, цветни животинки и разноцветни гривни. Пикът в пазаруването все още предстои.

По данни на търговците миналата година е била по-слаба, за съжаление очакванията за този празник не са по-добри. Ако приемем, че средната цена на една мартеничка е 25 стотинки, оборотът на ден е бил не повече от 5-6 лева. Дали ще се оправдаят лошите очаквания и за този празник, ще стане ясно в следващите дни.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст