
Свързват камерите на тол системата с НАП и митниците
Прогнозната стойност на проекта е над 2.2 млн. лв.
Приходите на компанията за миналата година са 5,4 милиарда евро
Prada Group отчете двуцифрен ръст за четвърта поредна година, противопоставяйки се на спада на луксозния сектор на фона на разговорите за възможно придобиване на Versace.
Групата, която притежава модните марки Prada и Miu Miu заедно с обувките на Чърч, отчете ръст от 17% на приходите до 5,4 милиарда евро миналата година - от 4,7 милиарда евро през 2023 г.
Продажбите на дребно са нараснали с 18% до 4,6 милиарда евро през периода, съобщава Euronews.
Марката Prada, която носи по-голямата част от печалбите, съобщи, че продажбите са нараснали със солидни 4%, докато почти се удвоиха при по-младата марка Miu Miu.
Резултатите на Prada Group са в противоречие с пазарните тенденции, като луксозният сектор като цяло се сви миналата година за първи път след финансовия срив.
„Този успех подчертава трайното значение на нашите марки, което идва от непоколебимия фокус върху иновациите на продуктите, качеството, майсторството и уникалната способност да разчитаме съвременността“, каза председателят на Prada Group Патрицио Бертели.
Prada разглежда възможното придобиване на конкурентната марка Versace, собственост от 2018 г. на американската група Capri Holding, която включва Michael Kors и Jimmy Choo.
„Мисля, че сливането вече е на масата на преговори“, каза Миуча Прада след представянето на колекцията на Prada есен-зима 2025-26 миналата седмица.
Попитан за инвестиционните планове на Prada по време на конферентен разговор с анализатори, главният изпълнителен директор Андреа Гуера каза, че фокусът на компанията е върху разрастването на настоящите й марки, но добави, че би било „арогантно“ да не се оценят възможностите, които се предлагат.
Италианските медии съобщиха, че продажбата ще оцени Versace на 1,5 млрд. евро, което е значителна отстъпка от 1,8 млрд. евро, платени от Capri Holding през 2018 г.
Люксозният анализатор на Bernstein Лука Солка каза, че Prada „може да получава Versace евтино“, отбелязвайки, че Versace е добре известно име, което допълва съществуващите марки на Prada.
Но той добави, че има пречки пред успешното придобиване. „Prada има много лош опит в сливания и придобивания“, каза той.
„Възраждането на Versace изисква много пари, компетентност, внимание на ръководството и краткосрочни жертви“, каза Солка.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Прогнозната стойност на проекта е над 2.2 млн. лв.
Как се различават цените в България с тези в нашата съседка
През март 40 късметлии ще получат по 200 лева