
Преминаване през проверка с двулитрова бутилка? На тези летища ще бъде възможно
Ето къде пътниците вече не са длъжни да изваждат по-големи контейнери с течности от багажа си.
България и Румъния подадоха съвместен проект пред ЕК за предпроектно проучване на втори мост Русе-Гюргево
Почти двадесет години след обявяването на проекта, България и Румъния започнаха реални действия за строителството на трети мост над Дунав, съобщава БНР. Двете страни подадоха съвместен проект пред Европейската комисия за предпроектно проучване на втори мост Русе-Гюргево. С това на практика двете държави стартират процеса по изграждане на втори комбиниран пътен и жп мост над Дунав при Русе.
Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков подписа писмо за съвместен ангажимент с министъра на транспорта и инфраструктурата на Румъния, с което двете държави потвърждават позицията, че проектът е приоритетен и двете правителства ще работят за неговото изпълнение, съобщиха от МТС.
Координатори на дейностите ще бъдат Министерството на транспорта и съобщенията на България и Министерството на транспорта и инфраструктурата на Румъния. Българското министерство, заедно с асоциираните си партньори НКЖИ и АПИ, ще осъществява проучването за свързващата инфраструктура в страната. Финансовото участие на българската страна по проекта е в размер на 1,4 млн. евро (2,73 млн. лева), като се очаква до 50% от тях да бъдат безвъзмездна помощ по Механизма за свързване на Европа.
С проучванията ще бъде направен анализ на различните трасета и точките, от които ще започва мостът съответно в Русе и Гюргево, и ще бъде подпомогнат изборът на техническо решение.
В началото на 2024 г. се очаква да стане ясно дали проектът е одобрен за финансиране. Времевият график предвижда подписване на договор с ЕК до средата на 2024 г. и изпълнение до края на 2026 г., когато двете страни ще вземат решение за локацията и начина на финансиране на инфраструктурното съоръжение.
Ще се анализира и възможността за използване на механизмите на публично-частното партньорство за изграждане на съоръжението. Това би довело до значително съкращаване на сроковете за цялостна реализация на моста и би привлякло допълнително финансиране от други източници.
Ето къде пътниците вече не са длъжни да изваждат по-големи контейнери с течности от багажа си.
Велинград има потенциал да развива медицински туризъм, според Мирослав Боршош
Кой е най-големият замърсител от 19-ти век насам?