Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Това се случва в онлайн платформи за продажба на лични вещи, съобщават от „Ние, потребителите“
На нова измамна схема могат да станат жертва хората, които публикуват обяви в онлайн платформи за продажба на лични вещи, съобщават от „Ние, потребителите“.
След като сте пуснали обявата си в интернет и сте оставили телефона си за обратна връзка, измамниците взимат номера ви и ви пишат по Viber в ролята на клиент. Те директно ви информират, че желаят да закупят стоката, без да се интересуват от подробности нито за нея, нито за условията на сделката. Скоро след това получавате и съобщение уж от известна куриерска служба, че артикулът е платен онлайн и трябва да последвате посочена от тях връзка, за да си вземете парите от покупката, обяснява Габриела Руменова от потребителската платформа пред БНР.
Ако кликнете върху връзката, попадате на платформа и там ще поискат да въведете номера на банковата си карта и кода за сигурност CVV. Този код се използва за трансакции без представяне на карта при покупки по телефона или онлайн и предоставя на търговците допълнително доказателство, че картата е използвана от нейния реален притежател. Ако попълните този код, вие на практика давате достъп на отсрещния до вашите средства.
В случай, че посочите номера на картата си и CVV кода, следващата стъпка от актуалната измамна схема е да ви попитат какви са наличните средства в банковата ви сметка. Вероятно така ще разберат колко пари могат да изтеглят.
Решите ли да прекратите процеса по събирането на тези данни и да настоявате плащането да се извърши лично или чрез наложен платеж, измамниците отново са с един ход напред. Тогава прилагат метода на притискането – казват ви, че парите вече са преведени и сделката е осъществена, като ви внушават, че няма вариант за връщане назад.
От „Ние, потребителите“ са се свързали с куриерската служба, от чието име се изпращат съобщенията за получаването на парите от фиктивните покупки - от там са потвърдили, че се касае за фишинг атака и са подали информация към ГДБОП.
Няколко полезни съвета:
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб