
Над една трета от сметката за газ в София не е за самия газ, а за преноса му
Сравнение на разходите за разпределение на енергия в цяла Европа
Още никой не е платил по новия метод указан от президента на Русия Владимир Путин, чрез превалутиране на плащанията в рубли
В момента има кораб с втечнен природен газ, който разтоварва на гръцкия терминал Ревитуса синьо гориво за нашата в страна. Ние в момента, въпреки че доставките от Газпром са спрени, нямаме намаляване на потреблението на природен газ в страната.
Освен в Ревитуса имаме резервирани капацитети за доставка и на турските терминали за втечнен природен газ.
Това заяви вицепремиерът и министър на финансите Асен Василев. Това стана на пресконференция в БТА и бе анонсирано като представяне на изпълнителния съвет на учредяващата се партия Продължаваме промяната. В нея участват още премиерът Кирил Петков, председателят на Народното събрание Никола Минчев, министърът на образованието Николай Денков, управителят на кабинета на министър председателя Лена Бориславова и др.
На въпрос с колко ще се повишат цените на природни газ Василев заяви, че в най-лошия случай това ще стане с 20%. По думите на премиера Кирил Петков, цената на азерския газ в момента е над 4 пъти по-ниска в момента и когато тези количества се миксират с втечнен природен газ цената няма да е много по-различна от сега.
Министърът на финансите посочи, че в момента през Гърция и Турция, дори без очакваната газова връзка можем да внасяме над 20 млрд. куб. м. природен газ
Пред журналисти Василев и Петков посочиха, че България, Полша и Литва са първите страни от ЕС на които се спира горивото, но те няма да са последните. Причината е че на трите държави е дошла падежната дата за заплащане на природния газ.
Нито една друга държава все още не е платила за следващите доставки на природен газ по новата схема предложена от Русия.
Сравнение на разходите за разпределение на енергия в цяла Европа
Умният банкомат позволява на пенсионерите незабавно да конвертират златни наследства в пари в брой
Консумацията на червено месо и шофирането на автомобили обясняват почти цялата разлика