1 USD
1.89518 BGN
Петрол
76.25 $/барел
Bitcoin
$98,024.5

Уволниха 8 човека от НКЖИ заради заплаха на сигурността на влаковете

БГ Бизнес

Повишаването на безопасността за ключов приоритет, каза министър Гроздан Караджов

"Правилата за безопасността на движението в железниците са били нарушавани многократно и ежедневно. Минаването на червен светофар от изключение е било превърнато в правило. По мое настояване заради допуснати тежки нарушения на безопасността НКЖИ освободиха 8 души към днешна дата.", каза в първия си блицконтрол в ресорната парламентарна комисия транспортният министър Гроздан Караджов.

Той обяви повишаването на безопасността за ключов приоритет, екипът му започва и спешни срещи заради силно закъснелите проекти по плана за възстановяване и устойчивост за закупуване на нов подвижен състав на БДЖ, пише "Сега". 

"За да се случват инциденти с фатален край, особено като последния, при който два влака се блъскат челно - това е огромна катастрофа. Това е много извънреден инцидент за всяка железница. Анализирахме подробно причините, довели до инцидента и този фатален край", коментира пред депутатите Караджов. Той допълни, че при разговорите са се откроили три основни причини за инцидента, на първо място - масовото минаване на червен светофар.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

"Съществуващите правила допускат при много редки изключения, има си разписана процедура, да може да се мине на червен светофар. От изключение това се е превърнало в правило", коментира Караджов. Обикновено минаването на червена светлина се е случвало заради ремонти, като преминаването е ставало с устни команди по установен протокол. "Забранихме преминаването на червен светофар. Никакво минаване повече на червен светофар. Това ще се случва по съответния протокол на влака да му се даде зелена светлина и той да си мине както трябва", обясни Караджов.

Масово се е нарушавал и редът за влизане в главната линия, така наречените "индустриални клонове". "Редът за влизане в главната линия е да се върнеш обратно в гарата, след като си свършил маневрените дейности, да се закачиш към творителната техника и да тръгнеш по главната линия. Това масово не се спазваше. От показанията на този инцидент стана ясно, че са се договаряли с цел да се спести време - диспечерът звъни на другия диспечер "няма никакъв влак, давайте, карайте. Докато не е дошъл денят, в който единият диспечер излиза за половин час и тази баничка струва този инцидент, защото забравя да каже на своя заместник", допълни той, цитиран от агенция "Фокус".

На НКЖИ е разпоредено при нарушения да използва изхвъргачи, които да доведат до спиране на вагона. 

В железниците се въвеждат и задължителни инструктажи за безопасност на всеки три месеца, както и изпити. 

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации