Търсенето на коли под наем е най-голямо в месеците от юни до септември

У нас в момента под наем се дават между 5000-7000 автомобила

 

Търсенето на автомобили под наем е по-балнсирано спрямо миналата година. Най-много хора са наели коли в месеците от юни до септември. 

"Пътуващите правят своите резервации предварително и търсят по-добра цена", каза за БТА Милен Маринов, собственик и управител на дружество за коли под наем в България и по-големите летища на Балканите. По думите на Маринов в предходни години се е отчитал наплив през пиковите отпускарски месеци юли и август, а сега резервациите са по-равномерно разпределени и към останалите, които са свързани с повече пътувания - юни и септември. Обобщените наблюдения на компанията показват, че промяната в навиците на потребителите е фактор и за по-ниски цени на услугата. Милен Маринов посочи, че у нас в момента под наем се дават между 5000-7000 автомобила. Най-много коли пътуващите са наели на родното Черноморие. 

"Имаме около 20% намаление на цените спрямо миналата година в подчертано летните месеци от юни до август. То се дължи и на конкуренцията между фирмите. Компенсираме го с по-голям брой автомобили и повече резервации, което запазва нивото на приходите от 2023 г.", обясни той.

Променен профил на туристите 

Според него се е променил и профилът на туристите спрямо силната за този сектор година преди пандемията. Тази година има доста германци, скандинавци, англичани, докато тази година прави впечатление, че голяма част са румънци, поляци, доста чехи, които не са типичните клиенти за бизнеса с наемане на коли. По думите на Милен Маринов, израелските туристи традиционно са били между 10-15% от клиентите им. Сега техният процент е сведен до около 3-5 на сто.

"За съжаление България като че ли губи туристите, които обичат да обикалят културно-исторически места и у нас идват предимно такива, които стационарно ползват услугата "ол инклузив“, коментира още той.

За повече прозрачност освен партньорство с други близки браншови асоциации като тази на лизинговите дружества и на автомобилните вносители, в компанията от началото на август обслужването на потребителите е изцяло по електронен път. Дигитализацията позволява и оптимизиране на процесите на обработване на повече автомобили със същия брой служители. 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст