1 USD
1.82481 BGN
Петрол
Bitcoin
$57,310.7

Силата на персонализацията в електронната търговия

БГ Бизнес
 

Какво представлява персонализирането в електронната търговия?

Фирмите непрекъснато търсят начини да се откроят и да се свържат с клиентите си на по-дълбоко ниво в необятния и конкурентен свят на електронната търговия. Една изключително ефективна стратегия е персонализирането.

Адаптирането на изживяването при пазаруване е важно, за да отговори на предпочитанията и нуждите на отделните клиенти. Това е лесна задача, ако се обърнете към доказали се разработчици на платформи за онлайн магазини, като Next Basket

В тази статия ще обърнем внимание на силата на персонализацията в електронната търговия. Ще обсъдим практически начини за прилагането ѝ, за да създадете незабравими изживявания за вашите клиенти, които с времето ще се превърнат в лоялни.

Какво представлява персонализирането в електронната търговия?

Това се отнася до практиката за предоставяне на персонализирано съдържание, препоръки за продукти и промоции на отделни купувачи въз основа на техните предишни взаимодействия, предпочитания и поведение.

Това надхвърля простото обръщане към клиентите с техните имена. Персонализирането включва създаване на изживявания, които карат клиентите да се чувстват ценени и разбирани.

Предимства на персонализирането

Персонализацията има потенциала да революционизира начина, по който компаниите се свързват с целевата си аудитория в дигиталната сфера - от увеличаване на конверсиите до повишаване на лоялността на клиентите. Нека ви запознаем и с вълнуващите предимства, които персонализацията носи на e-commerce.

Подобрено ангажиране на клиентите

Персонализирането позволява на фирмите да ангажират клиенти на ниво един към един, предоставяйки подходящо и значимо преживяване. Като показвате, че разбирате техните предпочитания и интереси, е по-вероятно клиентите да прекарват повече време в онлайн магазина ви и да разглеждат вашите предложения.

Това може да е под формата “Може би ще харесате това…” или “От количката си премахнахте тези продукти, сигурни ли сте?”. Така предлагате на клиента само продукти, които ще му харесат и показвате по-лично отношение.

Повишени проценти на реализирани продажби

Като представят на клиентите персонализирани препоръки и оферти, фирмите могат значително да повишат своите проценти на реализация. Когато клиентите смятат, че продуктите и услугите са предназначени специално за тях, е по-вероятно да направят покупка.

По-високо ниво лоялност от клиентите

Персонализирането изгражда усещане за лоялност и укрепва връзката между бизнеса и неговите клиенти. Клиентите се чувстват ценени и получават персонализирано внимание. Шансът да повторят пазаруването си при вас е по-голям.

Приспособяването индивидуалните предпочитания на клиентите води до по-голяма удовлетвореност. Като се предлагат персонализирани предложения за продукти или подходящо съдържание, клиентите остават с положително впечатление от бранда.

Прилагане на стратегии за персонализиране

За да персонализирате изживяването при пазаруване, трябва да съберете клиентски данни, като история на покупките, поведение при сърфиране, демографска информация и предпочитания. Анализирането на тези данни дава представа за предпочитанията на клиентите и помага на бизнеса да адаптира своите предложения по съответния начин.

Персонализирани препоръки за продукти

Използвайте алгоритми и machine-learning, за да генерирате персонализирани препоръки за продукти въз основа на историята на сърфирането на клиента и покупките му. Тези препоръки трябва да са на видно място в уебсайта ви, за да насочите клиентите към продуктите, от които е вероятно да се интересуват.

Целеви имейл маркетинг

Сегментирайте имейл списъка си въз основа на клиентски данни и изпращайте индивидуални имейл кампании. Подгответе съдържанието и офертите в имейлите така, че да съответстват на предпочитанията и поведението при купуване на всеки клиент.

Динамично съдържание на уебсайтове

Използвайте инструменти за персонализиране на онлайн магазина си, за да показвате динамично съдържание въз основа на клиентските данни. Показвайте персонализирани банери, предложения за продукти и персонализирани съобщения. Така ще създадете подходящото изживяване при сърфиране за всеки клиент.

Персонализирано обслужване на клиенти

Обучете вашия екип за обслужване на клиенти да предоставя персонализирана помощ и препоръки въз основа на нуждите на всеки от тях. Използвайте данните на клиентите, за да предвидите техните запитвания и да предложите проактивни решения.

Заключение

Стана ясно, че персонализирането променя играта в електронната търговия. Чрез адаптиране на пазаруването към отделните клиенти, бизнесите могат да създадат значими връзки, да увеличат ангажираността на клиентите, да повишат процента на реализация и да насърчат дългосрочната лоялност.

Ключът се крие в събирането и анализирането на клиентски данни, прилагането на персонализирани маркетингови стратегии и използването на технологии за предоставяне на персонализирани изживявания. За всичко това ви е нужна подходящата платформа, която да улесни целия процес.

*Платен материал

*Източник: Агенция Серпакт

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии