Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Причината е в голямото поскъпване на какаото
Сладките великденски кошници тази година вероятно ще са по-скъпи за потребителите, тъй като цената на какаото е скочила до рекордно високи стойности.
Фючърсите на какаото са нараснали почти двойно от началото на 2024 г. Повишаващите се температури и лошите метеорологични условия са увредили културите в Западна Африка, която произвежда над 70 на сто от глобалните доставки на какао.
Цените на захарта също са се увеличили. Фючърсите за паунд захар (около половин килограм) са се повишили с около 8 на сто през 2024 г. след растеж от 2,7 на сто през 2023 г.
Големи компании за шоколадови изделия като Hershey’s и Mondelez, който произвежда марката Cadbury, са прехвърлили тези разходи върху потребителите, в резултат на което маржовете на нетната печалба на Hershey’s са нараснали до 16,7 на сто през 2023 г. спрямо 15,8 на сто през 2022 г. Mondelez е отчел скок до 13,8 на сто през 2023 г. спрямо 8,6 на сто през 2022 г., пише БТА.
И двете компании са регистрирали свиващи се обеми на продажбите за последните тримесечия, тъй като потребителите вече не искат да плащат по-високи цени.
Националната федерация за търговия на дребно очаква спад в разходите за Великден тази година, въпреки че общите цифри все още високи според историческите стандарти. Последното проучване показва, че се очаква потребителите да похарчат 3,1 милиарда долара за бонбони този Великден или 24,78 долара на човек. Това е спад спрямо 3,3 милиарда долара или 26,31 долара на човек преди година.
Mondelez е заложил на повишение на цените, за да се справи с поскъпването на какаото. Компанията обяви, че притежава 13-процентен дял от глобалния пазар на шоколад и призна, че цените на шоколадовите й изделия са нараснали с 15 на сто през 2023 г, което е ключов фактор, за да изпълни прогнозата си за растеж на приходите до 5 на сто през 2024 г.
Hershey’s е повишил цените на шоколадовите си продукти миналата година заради по-високата инфлация, но очаква увеличение на продажбите от до 3 на сто тази година.
Инфлацията се понижава в световен план, но още е по-висока, отколкото се надяваха икономистите за този период на 2024 г. Анализаторите все повече се опасяват за влиянието на упорито високата инфлация и високите равнища на лихвите върху разходите за потребителите и цялостния икономически растеж.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови