Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Очаква се новият терминал 3 да заработи през 2031 г.
СОФ Кънект – операторът на летище София, обяви днес концептуалния дизайн на Терминал 3.
С Терминал 3 летище София започва мащабна трансформация, която ще го превърне в първото 5-звездно регионално летище в Европа, казва концесионерът.
Ключови етапи в графика на Терминал 3
Трансформацията на летище София ще играе решаваща роля в икономическото развитие на България:
От какво е вдъхновен дизайнът на новия Терминал 3?
Концептуалният дизайн на Терминал 3 черпи вдъхновение от зашеметяващите природни пейзажи на България, особено от планините, цветовете и силуетите. Новият терминал, с площ от 65 000 кв. м., ще бъде свързан с настоящия Терминал 2, ще съчетава модерна архитектура със съвременни материали, за да създаде иновативна и хармонична структура. Дизайнът е изключително дело на българската архитектурна компания IPA в сътрудничество с международно признатите и с доказан опит в авиационната индустрия инженерни компании Egis и 1PAX.
Тази трансформираща инвестиция има за цел да осигури на летище София престижната 5-звездна сертификация SkyTrax – първата за регионално летище в Европа.
Какво ще видят пътниците на Терминал 3?
Новият терминал ще предложи цялостно пътническо преживяване като гарантира изключително обслужване на всеки етап – от планирането на пътуването и регистрирането на багажа до проверката за сигурност и качването на борда.
Терминал 3 е проектиран да осигури най-високо ниво на комфорт и удобство. Високи тавани и отворени пространства ще създават спокойна и приветлива атмосфера. Модерните архитектурни елементи ще съчетават естетични и функционални ползи.
Какво ще бъде разпределението?
С 34 изхода, споделени между Терминал 2 и Терминал 3, летище София ще може ефективно да управлява нарастващия брой пътници. Терминалът ще предложи услуги, като удобства за пътници с намалена подвижност (PRM), семейно-ориентирани зони и пространства за пътници с домашни любимци. Освен това ще подобри услугите за бизнес пътници, туристи и VFR пътници.
Трансформацията на летище София включва съвременни технологии и дигитални системи за подобряване на оперативната ефективност. Усъвършенствани системи като AMS, ERP и eлектронни гишета ще оптимизират процесите на летището – от 52 гишета за регистриране на багаж и такива за самообслужване до компютърна томография при проверките за сигурност и електронни гишета за проверка на бордни карти и паспортен контрол.
Контролните пунктове за проверка за сигурност ще могат да обработват до 3 250 пътници на час като осигуряват бързо и ефективно обслужване. Освен това новата система за обработка на багаж ще има капацитет за обслужване на 2 400 багажа на час, подкрепена от шест ленти за получаване на багаж в новата зона за пристигащи, което допълнително ще подобри удобството на пътниците.
Летище София ще поддържа едни от най-конкурентните летищни такси в региона като намалява времето за престой и оперативните разходи за авиокомпаниите. Чрез привличане на повече авиокомпании и откриване на нови маршрути, летище София ще се превърне във водещ играч в регионалните пътувания.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови