1 USD
1.81684 BGN
Петрол
Bitcoin
$67,746.4

Партиите са дали най-малко пари за медийна реклама от 2014 г. насам

БГ Бизнес

Ето коя партия колко изхарчи за първите 10 дни от кампанията

На 2 април ще се проведат петите поредни парламентарни избори в последните две години. Регистрираните от ЦИК участници, включващи се в надпреварата, са общо 21. Два са и инициативните комитета, издигнали кандидат за депутат – в избирателните райони Варна – бившият депутат и партиен лидер Веселин Марешки и Ловеч – бившият кмет на Тетевен Милен Милев.  

Разходи на партиите за медийна реклама

Традиционно средствата за реклама в медиите са основното разходно перо в кампаниите. За парламентарните избори през октомври 2022 г. те съставляваха 73% от всички разноски на партиите.

Десет дни след началото на предизборната кампания Института за развитие на публичната среда публикува първите резултати от мониторинга с актуалност към 13-и март, 2023 г. Подписаните договори между политическите формации и медиите възлизат на обща стойност от 862 956 лв. (без ДДС). Така се оказва, че разходите за медии на участниците в кампанията са съизмерими с тези от изборите през ноември, 2021 г. и са едни от най-ниските от 2014 г. насам. 

Десет дни след началото на кампанията най-голяма сума са отделили

  • Възраждане – 195 216 лв.
  • ГЕРБ-СДС със 184 809 лв.
  • ДПС с 86 680 лв.

Така трите коалиции формират около 54% от всички средства, вложени до момента за медийна реклама. 

Снимка: Институт за развитие на публичната среда

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии