Отменен полет заради снега? Вижте правата си!

БГ Бизнес

Авиокомпанията трябва да даде пълна информация и да се погрижи за пътниците

Пътниците имат права, дори когато самолетът не може да излети от летището заради силен снеговалеж или мъгла. В този случай авиокомпанията трябва да даде пълна информация за полета и за проблема, а правата на пасажерите са същите, каквито са и при закъснял или отменен полет, съобщават от Европейския потребителски център.
Ако очакваното закъснение е повече от 5 часа или полетът е направо отменен, имате право да се откажете да пътувате и авиокомпанията трябва да ви възстанови парите за билета, като това трябва да стане до седмица.
 
Може да изберете и да продължите да пътувате, като авиопревозвачът трябва да ви предложи друг маршрут или друг полет, а за периода на изчакване имате право на храна и напитки, както и на съответния брой безплатни нощувки в хотел (както и транспорт от и до него) до часа на излитането. 

В случай че от авиокомпанията няма възможност да осигури такива нощувки, то е необходимо пътниците да пазят касови бележки и други документи за плащане, получени от мястото за настаняване, където изчакват следващия полет. След това на база на тези документи те ще може да претендират за възстановяване на изхарчената сума пред превозвача. Все пак нашият съвет е разходите за нощувки да бъдат в разумни граници.

Възможно е авиопревозвачът да предложи и друг начин за придвижване до крайната точка – например с автобус ли влак, като поеме разходите за това.

Лошите метеорологични условия се считат за извънредни обстоятелства и поради това нямате право на допълнително парично обезщетение. Авиопревозвачът обаче е задължен да оказва грижи към пътниците при всеки проблем с полет, независимо от причината за това.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст