Коронацията на крал Чарлз III струва на данъкоплатците 72 млн. паунда
52 % от лондончани не смятат, че коронацията трябва да се плаща от данъкоплатците
Какви са изискванията за препродажба на билетите?
След броени дни българската публика ще стане свидетел на един от най-грандиозните концерти до сега – този на Ед Шийрън. Някои българи се шегуват, че Ед Шийрън е като нов завод. Той ще донесе милиони левове на българската икономика. По данни на БНР са продадени са 60 000 билета, но масово закупените билети се препродават.
Битка за билети: Мисия невъзможна
Битката за билетите бе ожесточена. Само 20 мин. след началото на продажбата на билети за концерта на Ед Шийрън в системата чакат близо 100 хил. души. Някои от чакащите са влезли в системата за продажба още в 9:15, като пред тях се оказват чакащи около 17 хил. души. Стотици хиляди фенове, въоръжени с мобилни телефони и лаптопи, се опитаха да се сдобият с мечтания билет. Сайтовете за продажба се сриваха, виртуалните опашки бяха безкрайни, а социалните мрежи се изпълниха с отчаяни постове от хора, които не успяха да се доберат до своето място на концерта. Това беше истинска "билетна война", която остави мнозина разочаровани.
“След закупуването на билети за концерта на Ед Шийрън се чувствам сякаш преминах през най-тежкото изпитание на живота”, "Заменям билет на Ед Ширън за апартамент в Манастирски ливади" или "Татко толкова и през 76-а за лада не е чакал", така се шегуваха хората в социалните мрежи.
Промяна в плановете
Въпреки огромния интерес и невероятната скорост, с която билетите бяха разпродадени, много от тях изведнъж се оказаха в продажба отново – този път на вторичния пазар. Намирането на билет за концерта на Ед Шийрън изведнъж се превърна в доста по-лесно начинание.
Причините за това явление са много и разнообразни. Някои купувачи са видели възможност за бърза печалба, други са се сдобили с повече билети, отколкото са им били нужни, а трети просто са променили плановете си. Резултатът е, че днес много фенове, които не са успели да се сдобият с билет по нормалния път, могат да потърсят в сайтовете за препродажба.
Цените на препродадените билети
Цените на редовните билетите варират като най-евтиният струва 140 лв., а най-скъпият 300. Във вторичния сектор нещата стоят по друг начин. В повечето публични групи ще откриете, че хората преподават билетите на малко по-ниска цена. С 20 лв. надолу или с 30 лв. Много рядко ще откриете билети с изключително завишени цени, защото самата размяна се случва чрез онлайн платформа.
Как става препродаването?
Самото препродаване е по-сложно отколкото си мислите. Билетите са поименни, което означава, че ако имате билет, който искате да продадете трябва да промените името. В условията на покупката пише, че закупилите билет ще ги получат две седмици преди събитието и препродажбата ще е възможна само в специален сайт и то на цената, на която са закупени. Сайтът, чрез който става смяната на имената с нарича Ticketswap. За да качите билети си в платформата първо трябва да изберете събитието, за което продавате билета. След това качвате билета в pdf формат и избирате цена, на която да го продадете. Има обаче лимит на максималната цена, на която може да се продаде даден билет. Купувачите са защитени от надценяване, като платформата поддържа максимум 20% надценка от първоначалната цена. По този начин няма да има разочаровани от това, че трябва да платят повече от номиналната стойност на билета и няма да може да се извлича печалба за сметка на почитателите.
Към датата на публикуване на този материал*, в сайта има около 686 налични билета, които очакват своя нов притежател. Освен това преди няколко дни организаторите на събитието публикуваха в своите социални мрежи, че има налични ограничено количество допълнителни седящи места за шоуто на цена 140лв., които могат да бъдат закупени в ticketstation.bg. За всички, които не успяха да вземат билети веднага, сега могат да се възползват от създалата се ситуация.
52 % от лондончани не смятат, че коронацията трябва да се плаща от данъкоплатците
Дизайнът се основава на руска междуконтинентална балистична ракета
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса