Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
По думи на експерта много от тях почти не продават нищо онлайн
Най-голямото предизвикателство в момента е, че голяма част от българските компании не разбират смисъла да се дигитализират. Това каза Евгени Йорданов, Главен изпълнителен директор на Next Basket пред камерата на businessnovinite.bg по време на SERP Conf.
В България има около 400 хиляди фирми, от които реално активни са 250 хиляди. Почти всички от тях са изцяло офлайн дружества. Много малка част от тях имат онлайн презентация, а още по-малък процент продават нещо онлайн“, каза експертът и добави, че слабостите от липсата на онлайн представителство на компаниите е станало най-видимо по време на COVID-19.
Българските онлайн магазини в чужбина
По негови думи все още няма „големи играчи“ от българските компании на чуждите пазари, но със сигурност най-големите компании в България вече опипват почвата в близките пазари като Румъния и Гърция. Има и такива, които опипват по-далечен тип пазари като Испания.
Какво купуваме най-много онлайн?
„Около 45% от всички продажби, които се случват в България са дрехи. Това е нещото, което предпочита българският потребител да купува онлайн. В световен мащаб процентното съотношение е същото. Модната индустрия е това, което доминира в e-commerce”, добавя той.
Тенденции в платформите за пазаруване
Потребители продават чрез лични съобщения различни стоки, закупени от други места или изработени от тях.
„Това не е точно истинска електронна търговия, но е в смисъла на това, че се случват взаимодействия за продажби в интернет“, добавя Йорданов.
При тях потребителят влиза в магазина, в който продават много различни търговци, но тук специфичното е, че търговецът няма своя идентичност сред морето от конкуренция.
Място, на което търговецът може сам да продава своите продукти без конкуренция на други брандове.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб