
Стартъпът на Мъск за мозъчни импланти набира 650 млн. долара
Петима пациенти с тежка парализа използват импланта си
Какво казват от бранша по този въпрос?
„Това ще бъде престъпление спрямо екологията, спрямо децата ни. Връщаме се назад във времето - отново ставаме бунището на Европа.“ Това коментира Илия Левков, председател на УС на Българския електромобилен клъстер (ИКЕМ) относно въведеното предложение за премахване на безплатното паркиране в София.
Идеята безплатното паркиране на електромобили в синя и зелена зона в София, е част от готвените реформи за паркиране в столицата. Това е тема, която породи неодобрение сред браншовите организации. Причината за тази мярка е нарастващият брой на електромобилите в града и свързаните с това загуби за Центъра за градска мобилност (ЦГМ).
Електромобилите, които досега се ползваха с привилегията да паркират безплатно в синя и зелена зона, може скоро да се изправят пред нова реалност - платено паркиране. Въпреки че решението все още не е окончателно, предложението вече породи обществено напрежение и разнопосочни реакции.
Свързахме се с Илия Левков, председател на УС на ИКЕМ, който изрази остро несъгласие с идеята.
„Ако това се случи, ще бъде престъпление спрямо екологията, спрямо децата ни. Връщаме се назад във времето – отново ставаме бунището на Европа“, предупреди той.
Според Левков, премахването на стимула за притежателите на електромобили подкопава усилията за по-чист въздух в столицата. Той добави, че не е ясно кой и по какви мотиви предлага промените, нито каква би била новата цена.
В почти всички европейски държави се предлагат данъчни облекчения и финансова подкрепа на собствениците на електрически автомобили. Въпреки това България е една от петте членки, в които не се получава финансов стимул за покупката им. У нас на този етап има единствено преференциално данъчно третиране и и все още действащото безплатно паркиране.
Броят на регистрираните електрически автомобили в София вече е около 20 хиляди. Това разбираме от данни на Центъра за градска мобилност. Общият брой на местата за платено паркиране е едва малко над 30 000, което според ЦГМ води до значителни загуби. Отговорът Левков по тази тема е следния:
„Не виждам как, да кажем, 10 000 електромобила, които паркират в София безплатно, биха нарушили баланса на Център за градска мобилност“.
Обсъжданите промени обхващат не само електромобилите. Планира се въвеждането на нова „червена зона“ за паркиране в центъра, където час престой ще струва 5 лв. В синята зона се предлага повишение до 4 лв. на час, а в зелената – до 3 лв. В момента цените са съответно 2 и 1 лв.
Според общинския съветник Андрей Зографски от "Спаси София", не е изключено електромобилите да не плащат пълната такса, а намалена, която възлиза на 50% от стандартната цена. Подобен компромис е бил обсъждан с представители на бранша.
Промените в паркирането тепърва ще се обсъждат, но дебатът вече противопоставя екологични цели на финансови реалности.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Петима пациенти с тежка парализа използват импланта си
Уволненията засягат различни сектори като филмовото и телевизионното производство
Най-голям ръст бележат САЩ с 562 000 допълнителни милионери