
DONGFENG откри първия си шоурум в Сърбия
Официалният вносител на марката “Чайна Мотор Къмпани” прави важна стъпка за разрастване на Балканите
Какво казват от бранша по този въпрос?
„Това ще бъде престъпление спрямо екологията, спрямо децата ни. Връщаме се назад във времето - отново ставаме бунището на Европа.“ Това коментира Илия Левков, председател на УС на Българския електромобилен клъстер (ИКЕМ) относно въведеното предложение за премахване на безплатното паркиране в София.
Идеята безплатното паркиране на електромобили в синя и зелена зона в София, е част от готвените реформи за паркиране в столицата. Това е тема, която породи неодобрение сред браншовите организации. Причината за тази мярка е нарастващият брой на електромобилите в града и свързаните с това загуби за Центъра за градска мобилност (ЦГМ).
Електромобилите, които досега се ползваха с привилегията да паркират безплатно в синя и зелена зона, може скоро да се изправят пред нова реалност - платено паркиране. Въпреки че решението все още не е окончателно, предложението вече породи обществено напрежение и разнопосочни реакции.
Свързахме се с Илия Левков, председател на УС на ИКЕМ, който изрази остро несъгласие с идеята.
„Ако това се случи, ще бъде престъпление спрямо екологията, спрямо децата ни. Връщаме се назад във времето – отново ставаме бунището на Европа“, предупреди той.
Според Левков, премахването на стимула за притежателите на електромобили подкопава усилията за по-чист въздух в столицата. Той добави, че не е ясно кой и по какви мотиви предлага промените, нито каква би била новата цена.
В почти всички европейски държави се предлагат данъчни облекчения и финансова подкрепа на собствениците на електрически автомобили. Въпреки това България е една от петте членки, в които не се получава финансов стимул за покупката им. У нас на този етап има единствено преференциално данъчно третиране и и все още действащото безплатно паркиране.
Броят на регистрираните електрически автомобили в София вече е около 20 хиляди. Това разбираме от данни на Центъра за градска мобилност. Общият брой на местата за платено паркиране е едва малко над 30 000, което според ЦГМ води до значителни загуби. Отговорът Левков по тази тема е следния:
„Не виждам как, да кажем, 10 000 електромобила, които паркират в София безплатно, биха нарушили баланса на Център за градска мобилност“.
Обсъжданите промени обхващат не само електромобилите. Планира се въвеждането на нова „червена зона“ за паркиране в центъра, където час престой ще струва 5 лв. В синята зона се предлага повишение до 4 лв. на час, а в зелената – до 3 лв. В момента цените са съответно 2 и 1 лв.
Според общинския съветник Андрей Зографски от "Спаси София", не е изключено електромобилите да не плащат пълната такса, а намалена, която възлиза на 50% от стандартната цена. Подобен компромис е бил обсъждан с представители на бранша.
Промените в паркирането тепърва ще се обсъждат, но дебатът вече противопоставя екологични цели на финансови реалности.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Официалният вносител на марката “Чайна Мотор Къмпани” прави важна стъпка за разрастване на Балканите
ВАС отмени ограничението, но казусът все още не е приключен окончателно
''Ако се появи млад човек, веднага се оплаква от жегата“, страната страда от недостиг на работна ръка