Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Компанията обяви оборота си за 2024 г.
„Има нещо, което не ми позволяват да спя и то е, че сме в среда на дефлация.“ Това каза Вигинтас Шапокас, гл. изп. директор на BILLA България по време на медийна закуска. По негови думи това означава, че цените падат, но хората не пазаруват повече. В същото време цената на труда, която бизнесът плаща също катери нагоре, а броят на кандидатите намалява. Това се отразява и на финансовите резултатите на компанията.
Неравномерното разпределение на труда в страната ни се оказва проблем за германската верига BILLA.
Шапокас каза пред медиите, че планира набиране на работници от страни като Непал и Казахстан за складовете им. Нивото на безработица в София град е 1,6%, а в Стара Загора (друг ключов център за компанията) 4,1%.
„От регион Враца хората пътуват по 100 км до София сутрин и следобед, заради това неравномерно разпределение на работата и служителите. Чувал съм аргумента, че ако предложим по-високи заплати, хората ще дойдат, но това не е така, истината е, че просто няма хора“, заяви той като стана явно, че компанията има липса на близо 200 служители в момента.
По негови думи в момента компанията е принудена първо да проучва дали ще може да открие работници в региона преди да открива нови магазини.
Той обясни, че инвестицията за отваряне на нов магазин в България и ЕС е една и съща, но оборотът, който се генерира е различен. Средната годишна заплата в България е 13 500 евро, а тази в ЕС – 37 900 евро (по данни на компанията), което прави покупателната способност у нас по-ниска.
„Аз съм изключително голям фен на еврото. Аз съм от Литва, а когато Литва влезе в еврозоната икономиката на страната литна. В България еврото и влизането в Шенген все се отлага“, каза Шапокас относно проблемте на държавно ниво, с които се сблъсква компанията.
За периода (януари-октомври) 2024 г. компанията отчита стабилен ръст с 6,6% ръст спрямо същия период през 2023 г.
Най-големият ритейлър у нас по брой магазини (161 магазина към септември 2024 г.) отбелязва, че най-голямото поскъпване при продуктите се забелязва в направленията: плодове и зеленчуци (+7,74%), захарни изделия (+4,78%) и напитки (+1,19%).
Причината за по-високите цени на плодовете са лошите климатични условия, а при захарните изделия (тук се включва и кафето) производителите споделят, че ще бъдат принудени да променят формулата, з ада редуцират суровините, които са поскъпнали двойно.
Намаление се наблюдава при: месо и деликатеси (3,44%), млечни (2,35%), основни храни (5,80%) и др.
Според проучване на компанията 63% от Българите смятат, че произведените в страната продукти са по-добри и предпочитат да пазаруват от тях, а 50% от оборота на компанията се формира от продуктите на промоция.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови