
„По-малко туризъм, повече живот“: отново масови протести в Испания, Италия и Португалия
Местните пръскат посетителите с водни пистолети
Какви са промени в сферата на дигиталният маркетинг през последните месеци, според изпълнителния директор на CreateX Agency?
През последните месеци дигиталният маркетинг претърпява истинска трансформация. На преден план излиза ролята на изкуствения интелект (AI), който променя начина, по който мислим за съдържание, комуникация и ангажираност с аудиторията. За да разберем по-добре какви са актуалните тенденции, разговаряхме с Александър Иванов – изпълнителния директор на CreateX Agency и експерт в сферата на дигиталните иновации.
„Дигиталният маркетинг се развира изключително бързо и през последните години изкуственият интелект е най-голямата тема, защото във всеки един момент получаваме нови възможности, автоматизации и различни информационно полета. През последния месец са се случили толкова много неща, колкото за цялата 2017 година.“, каза Александър Иванов пред businessnovinite по време на тазгодишната конференция Digital4Sofia.
В момента компанията изучава нов елемент на Google, а именно - NotebookLM (Google). Благодарение на него най-накрая потребителите имат изкуствен интелект, които не е халюцинира и може да се разчита на него. Той дава истинна информация, която предварително му е „налята“. Отделно може да генерира подкаст с подбрано от нас съдържание.
Въпреки че технологиите се развиват с главоломна скорост, целта не е просто да заместят човека, а да му дадат повече пространство за креативност. Изкуственият интелект може да поеме рутинните задачи, като ни освободи време за стратегическо мислене и оригинални идеи.
„По-малко да РОБОтим и повече да творим. AI ни дава възможност да автоматизираме процесите и нещата, които са в ежедневната ни работа и да мислим по-стратегически и креативно. Оттам можем да изхождаме за нашите концепции и AI да ги автоматизира и да прави засилка на всички идеи, които имаме.“
Въпреки възможностите на новите технологии, човешкият елемент остава незаменим, според Александър. Това се усеща особено силно в моментите, когато трябва да се изгради истинска връзка с потребителя.
„Човешкият фактор е в основата, той е в началото в края на процеса. По средата може да има най-различни инструменти, АИ и така нататък, зависи спрямо компанията, процесите и контекста. Човешкият фактор е есенцията в работата. За да се свържеш с един потребител , ти трябва да знаеш как работи човешката душа и какво е човешкото същество, как взема решения , какво го вълнува. Това е нещо, което изкуственият интелект разбира само на еднички и нули, а не в дълбочини – както ние. Тази дълбочина и способност да влизаме в обувките на хората е превъзходство пред изкуствения интелект. Това е мястото, което ни гарантира бъдеще в професията.„
Развитието на изкуственият интелект безспорно ще продължава да се развива. Но ролята на човека – с неговата интуиция, съпричастност и креативност – остава в центъра на успешния дигитален маркетинг. Именно синергията между технологии и човешко мислене ще определи посоката, в която ще се развие индустрията през следващите години.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Местните пръскат посетителите с водни пистолети
Кои работни места няма да бъдат заменени от изкуствен интелект?
Броят на фалшивите банкноти намалява