В каква валута ще са промоциите в магазина, когато приемем еврото и как ще се връща ресто?
Кога левът ще престане да бъде средство за плащане?
Средната възраст на работещите в посочените дружества е 52 години
Около 2000 са вакантните работни места с системата на железопътния транспорт в България. Данните са посочени в писмен отговор на депутатски въпрос на служебния министър на транспорта и съобщенията Красимира Стоянова, цитиран от БТА.
В отговора на министър Стоянова се посочва, че в „Холдинг Български държавни железници“ има 116 работни места, от които 28 са вакантни.
В „БДЖ-Товарни превози“ общият брой на работните места е 2354, като незаетите щатни бройки са 305.
те Работниместа в „БДЖ-Пътнически превози“ са общо 5501, от които вакантни към момента са 354. В Националната компания „Железопътна инфраструктура“ има 11 651 работни места, а от тях незаети са 1305.
Средната възраст на работещите в посочените дружества е 52 години, се казва още в отговора на министъра. Има и служители, навършили пенсионна възраст, но продължаващи да работят.
Средната работна заплата в „Холдинг БДЖ“ е 2414 лв., в „БДЖ-Товарни превози“ – 2282 лв., в „БДЖ-Пътнически превози“ е 2117 лв., а в Националната компания „Железопътна инфраструктура“ – 1892 лв., е записано още в отговора на министър Стоянова.
За да се справят с липсата на кадри, в дружествата „Холдинг БДЖ“ и Националната компания „Железопътна инфраструктура“ разполагат със собствени лицензирани Центрове за професионално обучение, които предлагат и сключване на договори за работа в системата. В двата центъра са професионално обучение и квалификация се провеждат курсове за регулирани професии, ключови за дейността. Обучават се курсисти по професии в експлоатационна и ремонтна дейност, ръководители движение, за придобиване на правоспособност за локомотивен и помощник локомотивен машинист, стрелочници и други. Предлага се заплащане на курса на обучение, ежемесечна стипендия в размер на минимална работна заплата за страната през целия период на обучение, сключване на договор и гарантиране на заетост, е записано още в отговора до народните представители.
Паралелно с това, „БДЖ-Пътнически превози“ изпълнява договор за дуално обучение и си сътрудничи с четири професионални гимназии в страната. Разкрити и запълнени са 13 паралелки с над 150 ученици, обучаващи се по специалности и професии с недостиг. Дружествата си сътрудничат още с Висшето транспортно училище „Тодор Каблешков“, Университета за национално и световно стопанство – София, Русенския университет „Ангел Кънчев“, като се изпълняват стажантски и стипендиантски програми. Активно се работи и с „Бюро по труда“ и социалните партньори.
Отговорът на министър Красимира Стоянова завършва с припомняне, че тече процес по обновяване на подвижния състав и модернизация на железопътната инфраструктура, което ще подобри условията на труд на работещите в железниците.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Кога левът ще престане да бъде средство за плащане?
Под собствеността на Мъск X е активно рекламиран като алтернатива на традиционните медии
Евентуална американска собственост върху "Северен поток 2" ще осигури лост в мирните преговори с Русия, според него