5 най-евтини страни за закупуване на злато през 2024г.
Колкото и изкушаващо да е закупуването на евтино злато, важно е да бъдете внимателни
В ТОП 100 на компаниите, с най-много служители, работи 1 на всеки 10 от всички заети на трудов договор в страната
Тази година картината за печалбите на най-големите компании в ТОП 100 у нас е по-скоро минорна. Според годишната класация на "Капитал" приходите през 2023 г. се усмиряват и дори спадат.
Спадът с 14% идва по линията на енергията и не е движен от обемите, а от цените. Компаниите за електричество и горива имат спадове от 30% до 50%, като приходите просто се връщат към нормалното.
В класацията има промяна и в лидерството. Като най-голяма компания се завръща „Лукойл Нефтохим Бургас“. Рафинерията е и на най-високото 7-о място в класацията и за най-големите компании в Югоизточна Европа SEE TOP 100 сред българските участници. Три години поред „Лукойл Нефтохим Бургас“ работеше на ишлеме и отчиташе само приход от такса за преработка.
Тогава шампион стана медодобивният комбинат „Аурубис“. През 2023 г. „Лукойл“ върна стария си модел на работа и приходите на компанията се изстреляха до 8,6 млрд. лв.
Но днес сме тук за хората и да проследим кои са най-големите работодатели в страната по брой кадри.
В ТОП 100 на компаниите по брой служители работят 233 хил. души или 1 на всеки 10 на трудов договор.
Съкращения има при автокабелите и кол центровете, а IT компаниите продължават да наемат.
ТОП 10 компании по най-голям брой служители и съответните им приходи за годината:
Най-значително увеличени на служителите за една година отбелязва оръжейният завод „Арсенал“ с 18,95%, като за година там са назначени близо 2000 човека. Най-голямо намаление на служителите пък се забелязва в аутсорсинг комоанията „Колпойнт Ню Юръп“, която управлява компанията Телъс Интернешънъл Европа.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Колкото и изкушаващо да е закупуването на евтино злато, важно е да бъдете внимателни
Ивайло Станчев, главен редактор на Капитал
За първи път по програма „Транспортна свързаност“ ще финансираме закупуването на нов железопътен подвижен състав