До 10 000 работни места в Bosch са застрашени
През 2023 г. компаниите на Bosch у нас са реализирали оборот в размер на почти 431 млн. лв.
Някои от най-зашеметяващите архитектури в света могат да бъдат намерени на гарите
С нарастващата популярност на влаковете през втората половина на 19-ти век, някои от гарите са едни от най-красивите произведения на архитектурното изкуство. Независимо дали по време на ежедневното ви пътуване до работното място или докато пътувате някъде със семейство и приятели, ще се изненадате да откриете, че някои от най-зашеметяващите архитектури в света могат да бъдат намерени на гарите. От грандиозния готически възрожденски облик на лондонския Сейнт Панкрас Интернешънъл до арт деко и испанския колониален стил на Юниън Стейшън на Джон и Доналд Паркинсън в Лос Анджелис. Това са най-красивите ЖП гари в света по класация на CN Travel:
Централна гара Антверпен, Белгия
Великолепната чакалня на гарата в Антверпен е завършена през 1905 г. Тя е пищно украсена с повече от 20 вида мрамор и камък. Горната влакова платформа също се отличава с великолепен сводест покрив от желязо и стъкло.
Благодарение на внимателна реставрация през 2009 г., разрушените фронтони и кули, които бяха премахнати през 50-те години на миналия век, бяха реконструирани и целостта на оригиналния перон бе запазена, дори когато бяха изкопани нови тунели, за да се позволи движението и високоскоростната железница.
ЖП гара Хайдарпаша, Турция
По-малко известна, но не по-малко грандиозна от истанбулската гара Sirkeci, Хайдарпаша се отличава с това, че е построена върху земя, отвоювана от протока на Босфора, което я оставя заобиколена от вода от три страни.
Внушителната неокласическа сграда, проектирана от немските архитекти Ото Ритер и Хелмут Кону, е открита през 1909 г. на рождения ден на управляващия султан Мехмед V. Чакалнята на гарата се отличава с касетни тавани и големи прозорци. Докато Хайдарпаша бе затворен през 2012 г. за възстановяване и развитие на високоскоростни линии, той все още е впечатляваща гледка отвън.
Гара Хунгербург, Австрия
Архитектът Заха Хадид за първи път остави своя отпечатък в австрийския регион Инсбрук с кулата за ски скокове Bergisel от 2002 г. Тя се завърна с нов дизайн на железница Nordpark, въжена линия с четири станции, която замени 100-годишен трамвай и превозва пътници нагоре по главоломен наклон в продължение на 1,1 мили. Всяка от станциите на Хадид е покрита с извиващи се стъклени форми, които предполагат ледени късове и снежни преспи. Ето изглед към гара Хунгербург, последната спирка на изкачването на фуникуляра, завършен през 2007 г.
През 2023 г. компаниите на Bosch у нас са реализирали оборот в размер на почти 431 млн. лв.
БНБ предупреждава за рисковете и последиците от новия бюджет
Zalando ще предложи 6,50 евро за всяка акция About You