Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
По-скъпи ли ще са устройствата в Русия, отколкото в САЩ?
Руските търговци на дребно започнаха предварителни продажби на най-новия iPhone на Apple, заобикаляйки забраната за износ на компанията за Русия и давайки на потребителите възможност да поръчат предварително устройства, които са със стотици долари по-скъпи, отколкото в САЩ, предава Reuters.
Водещият руски търговец на електроника M.Video-Eldorado и мобилният оператор MTS заявиха в четвъртък, че са първите в Русия, които ще представят новия iPhone 16 на Apple.
M.Video заяви, че доставките на телефони ще започнат от следващата седмица. MTS заяви, че очаква физическите продажби да започнат много скоро.
Apple спря продажбите на всички свои продукти в Русия през март 2022 г. и спря услуги като ApplePay в отговор на инвазията на Москва в Украйна, докато наложените от Запада санкции имаха за цел да ограничат износа на технологии за Русия.
Руснаците ще трябва да отделят няколкостотин долара повече от потребителите в САЩ за iPhone 16.
Чуждестранните марки, които спряха износа си за Русия, сега се опитват да достигнат до потребителите обикновено чрез страни, които не са наложили санкции на Русия, като Турция, Казахстан, Китай, Индия и Обединените арабски емирства.
Схемата за паралелен или сив внос, одобрена от руското правителство за марките, които са напуснали Русия след инвазията, запазва стоките на компаниите, които са се опитали да напуснат Русия, и показва предизвикателството, пред което са изправени фирмите при контролирането на веригите за доставки, когато напускат даден пазар.
M.Video заяви, че цените ще започват от 112 999 рубли (1 225 долара) за iPhone 16 с капацитет 128 GB, което е с над 400 долара по-скъпо от американската цена от 799 долара. iPhone Pro Max с капацитет 1 TB беше наличен за предварителна поръчка в Русия за 249 999 рубли (2 710 долара), в сравнение с цената в САЩ от 1 599 долара.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб