
Самолетна катастрофа минути след излитане в Индия: Какви ще са разходите за авиокомпанията?
Какви ще са промените за пътуващите?
Над 500 000 търсения в Google за срив на ChatGPT – само за ден
Масовото недоволство в социалните мрежи след срив на ChatGPT показа колко широко разпространена е употребата на изкуствен интелект в работата и образованието, пише MarketWatch.
Според официалната страница на OpenAI, над 400 милиона потребители на ChatGPT по целия свят са изпитали затруднения, свързани с „повишени нива на грешки“. Хиляди потребители са подали сигнали за проблеми с достъпа до платформата, според данни от DownDetector.com – сайт, който следи проблеми с онлайн услуги в реално време.
Само във вторник в Google са били извършени над 500 000 търсения, свързани с това, че ChatGPT не работи, което го прави втората най-търсена тема в САЩ за деня.
Сривът предизвика вълна от коментари в социалните платформи като Reddit и X. Много хора споделиха, че са останали блокирани в работата си или не са успели да изпълнят задачи за училище заради липсата на достъп до ChatGPT.
„Стоях буден до 4:30 сутринта, за да довърша последната част от проекта си,“ написа потребител в Reddit.
Инцидентът пoказа колко неразделна част от ежедневието е станал изкуственият интелект за милиони хора по света – не само като инструмент за писане, но и като помощник при учене, работа и вземане на решения.
„Милиони бяха принудени да използват мозъка си, след като ChatGPT си взе почивен ден“, пошегува се друг потребител в Reddit.
Към февруари тази година ChatGPT е имал 400 милиона активни потребители седмично, според главния оперативен директор на OpenAI Брад Лайткап. За сравнение, някои социални мрежи имат по няколкостотин милиона месечни активни потребители (много от тях не оповестяват броя). Например X на Илон Мъск има около 600 милиона месечни активни потребители.
С разширяването на достъпа до AI инструментите, все повече хора ги използват почти за всичко – от помощ при писане на автобиография и текстове до готвене и проучване при покупка на жилище.
Според глобално проучване от април, обхванало 32 000 служители и публикувано от The Conversation, 58% от работещите споделят, че използват изкуствен интелект на работното си място, а един от трима го прави седмично или ежедневно. Анкетираните посочват, че използват AI, за да подобрят ефективността си, да получават повече информация, да бъдат по-иновативни и да повишат качеството на работата си.
Около 70% от служителите използват безплатни, публични AI инструменти, вместо такива, предоставени от работодателя им (42%), показва проучване на The Conversation, обхванало 32 352 служители в 47 държави от всички географски региони.
Освен това броят на хората, използващи изкуствен интелект на работното място, продължава да расте. Последно проучване на Glassdoor показва, че броят на служителите, използващи AI в работата си, се е удвоил в периода между 2022 и 2024 г.
Употребата на ChatGPT се увеличава особено сред младите потребители. Повече от един на всеки четирима (26%) тийнейджъри в САЩ (на възраст от 13 до 17 години) са казали, че използват ChatGPT за училищни задачи, според доклад на Pew Research от по-рано тази година — ръст спрямо 13% през 2023 г.
Сривът на ChatGPT във вторник предизвика и засилен интерес към други AI инструменти. Търсенията за алтернативи като Grok на X, Gemini на Google и DeepSeek рязко скочиха в часовете след прекъсването на ChatGPT, сочат данни от Google Trends.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Какви ще са промените за пътуващите?
Страната ни постига най-слаби резултати в политическата сфера
Приложението е налично за iOS и Android