Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
В интернет индустрията това е известно като проблемът на „последната миля“
В интернет индустрията това е известно като проблемът на „последната миля“: Милиони хора и фирми по света нямат достъп до широколентова връзка, защото им липсва последният етап от широколентова мрежа, която свързва потребителя с гръбнака на интернет, съобщава CNN.
Едно решение може да дойде от технология, наречена „оптика на свободното пространство“ (FSO), която използва лазери за прехвърляне на данни по въздуха. Той е въведен за първи път през 60-те години на миналия век от НАСА и в продължение на десетилетия е потенциален променящ играта за интернет инфраструктура.
Технологията обаче винаги е била изправена пред едно неизбежно препятствие: времето. Мъглата и дъждът дори и обикновената въздушна турбуленция, са достатъчни, за да нарушат сигнала, което също изисква стабилна, пряка линия на видимост между предавателя и приемника. Въпреки предимството да не се изисква лицензиране или регулиране, за разлика от радиосигналите като 5G, FSO широколентовият достъп все още не се е материализирал като търговска реалност.
Сега базираната във Вирджиния компания Attochron казва, че е готова да пусне своя собствена версия след повече от 20 години разработка.
Борбата с времето
Компанията Attochron казва, че са започнали нискоскоростно производство на основния си хардуерен продукт, наречен ALTIS-7, който включва приемник и предавател и смътно прилича на охранителна камера. Компанията планира да увеличи производството в началото на следващата година в подготовка за търговско пускане.
За да демонстрира технологията, Attochron си партнира с телекомуникационната компания Lumen и неназован търговец на дребно от Fortune 200 за тримесечно доказателство за концепцията. Лазерната връзка се простира на 2,5 мили със скорост от 1,25 гигабита в секунда и компанията казва, че е постигнала максимална скорост от малко над 10 гигабита, което е наравно с най-бързата оптична бизнес свързаност.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб