Разкрит: Тайният бункер на Владимир Путин край Черно море
Архитектите на двореца на Владимир Путин, са помислили за всичко
Има важен принцип, който определя на каква височина трябва да летят самолетите, за да избегнат сблъсъци
Спомняте ли си последния път, когато летяхте със самолет. Около 20 минути след излитането капитанът казва: „Дами и господа, достигнахме височина от 10 000 метра. Можете да разкопчаете коланите“. Височината на полетите всъщност не е фиксирано число, има много фактори, които участват в изчисляването му за всяка дестинация, казва Travel + Leisure.
Въпреки това самолетите обикновено летят на по-висока надморска височина - обикновено между 10 000 и 13 000 метра - защото въздухът става по-разреден колкото по-високо се издигате. Когато въздухът е по-рядък, самолетите могат да летят по-бързо и по-ефективно, като използват по-малко гориво, за да поддържат скоростта.
Според бившия пилот Дан Бъб въздухът обаче не трябва да е твърде рядък. Таванът на повечето самолети е 14 000 метра.
„Сервизният таван е точката, в която самолетът вече не може да се издига и гравитацията започва да го дърпа надолу към земята“, казва той.
Освен това летенето на по-висока надморска височина позволява на самолетите да избягват повечето метеорологични проблеми. Плюс това има тенденция да има по-малко турбуленции на по-големи височини, според НАСА.
Що се отнася до определянето на конкретната височина за всеки полет, диспечерите на избират оптималната траектория на полета преди полета. За да направят това, те вземат предвид фактори като конкретния самолет и неговото тегло, вятъра и метеорологичните условия, въздушния трафик и дори посоката на битката.
„Общо казано, самолетите, летящи на юг, югозапад, запад и северозапад, трябва да са на еднаква височина – 10 000 км. Самолетите, летящи на север, североизток, изток и югоизток, трябва да летят на нечетна височина - 13 000 метра“, казва Бъб.
Архитектите на двореца на Владимир Путин, са помислили за всичко
Най-ниската инфлация от юли миналата година страната отчете през септември тази година
Докато конфликтът в Близкия изток продължава да се засилва, полетите в региона продължават да са нередовни