Георги Стоименов, българинът във FIFA: Геймингът засилва интереса към спорта и не е заплаха (ВИДЕО)

В каква посока ще се развиват игрите и какви са тенденциите в електронните спортове?

 

Георги Стоименов е опитен професионалист в индустрията обединяваща спорта, технологиите и електронните спортове и единственият българин на толкова висока позиция във FIFA.

Той ръководи разработването на всепризнатите продукти на FIFA, както и участието на спортната организация във всички EA Sports FIFA AAA игри, пуснати между 2019 и 2023 г.

Двукратен носител на наградата Webby в категориите „Най-добра интеграция на марка“ и „Най-добро изживяване в Метавселената за развлечение, спорт и музика“, както и бронзов трофей Clio Sports в категория „Дигитални“. Част от класацията "30 под 30" на Forbes за 2018 г. (България).

„Вече близо 6 години съм в организацията и самата работа се променя всяка година. Във FIFA се озоввах по спортна линия. Преди това отговарях на българския пазар за The Betfairy и след това за по-широк регион“, казва Стоименов пред bTV Бизнес Новините по време на Digital Trends

Тенденциите в гейминга и електронните спортове

 

По негови думи по-големите темпове на развитие и промяна през 2024 г. са били в електронните спортове. Раздвижването на пазара се дължи на големи събития като лансирането на Олимпийските електронни игри и новото световно първенство в Саудитска Арабия, което продължава 8 седмици. Важни за индустрията са и турнирите на FIFA, които предстоят през декември.

Отвъд полето на спортните симулации, които са доказан жанр от над 20 години, в момента на фокус са и по-експерименталната част – как спортни и футболни организации могат да са по-иновативни и да са по-отдалечени от самата симулация.

„Това е процес, който отнема много консултации с хора и най-вече със самите играчи, но никой няма точния отговор какво следва и следващата голяма категория за организациите извън симулациите, т.нар. категория „несеимулации“. На всички им е интересно какво ще е това, което истински ще ангажира голяма част от футболните фенове“, добавя той.

Стоименов потвърждава, че големият въпрос за цялата индустрия е развитието на AI. Причината да се инвестира толкова много в електронните спортове е и връзката на спортните организации и студиата в екосистемата, които създават изкуствен интелект.  

Има ли бъдеще разработването на игри в България?

„Ние имаме традиции в гейминг индустрията. Големи студиа като Ubisoft от дълги години оперират в България и успешни франчайзи като Assassin's Creed са били разработвани в България. Имаме и други студиа като Black Sea Games си имат традиции в България, но естетсвено всичо се променя. Конкурираме се в глобален мащаб, но си имаме традиции“, казва той.

По негови думи преди няколко години хората във FIFA са гледали на гейминга като заплаха, че може да отнеме вниманието или времето на децата да играят навън на самите игрища, като прекарват времето си пред компютъра или конзолата.  

„Това, което осъзнаха през годините е, че е точно обратното и гейминга засилва интереса към спорта и промотира това да са физически активни и да играят повече навън“, казва той.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст