Емблематична кола се превръща в хибрид

Технологии

Този ход е важна стъпка в еволюцията на един от най-разпознаваемите спортни автомобили в света

 

Porsche ще представи една от най-големите промени в своя характерен модел. Хибридното Porsche 911, чийто бензинов двигател е подпомаган от поне един електрически мотор, захранван от батерия, ще бъде официално разкрито на онлайн събитие на 28 май, съобщава CNN. 

Този ход е важна стъпка в еволюцията на един от най-разпознаваемите спортни автомобили в света и спомага за възприемането на електрическите двигатели в повечето превозни средства. Като се има предвид тяхната като цяло по-голяма горивна ефективност, без да се жертва мощността, хибридите са станали обичайни за много видове превозни средства. Самото Porsche вече продава plug-in хибридни модели като Cayenne e-Hybrid SUV и Panamera e-Hybrid автомобил с четири врати, но хибридното 911 е друг въпрос.

Малко са автомобилите, които се определят от бензиновия двигател така, както 911, и малко са автомобилните производители, които се определят от един модел така, както Porsche се определя от 911. Въпреки че в наши дни Porsche продава много повече SUV, отколкото спортни автомобили, 911 остава основният модел на автомобилния производител. Дори SUV моделите Porsche Macan и Cayenne със своите заоблени ръбове и наклонени капаци са свързани с дизайна на 911. 

Porsche продава и напълно електрически автомобили - Taycan и новия електрически SUV Macan. Но ръководителите заявиха, че 911 ще бъде последното Porsche, което ще стане изцяло електрическо, тъй като неговата техника е толкова уникална и характерна за марката. Като махнете двигателя отзад - придавайки му характерната форма и усещането за шофиране отзад - какво го прави 911? Този нов хибриден модел ще бъде най-близкото до електрическо 911, което Porsche може да постигне, без да повдига този вид философски въпроси.

Според Porsche хибридното 911 вече е преминало повече от 3 милиона километра тестове на писти и обществени пътища в различни климатични условия, но по-практичните подробности няма да бъдат обявени преди края на този месец. Например, Porsche няма да каже дали автомобилът ще бъде plug-in хибрид, каквито са били предишните и настоящите хибриди на Porsche. Porsche предпочита plug-in хибридите, тъй като техните по-мощни батерии допринасят за повишаване на производителността. 

 

Тестовият пилот на Porsche успя да обиколи с хибридния автомобил известната германска писта Нюрбургринг Нордшлайфе за 7 минути и 17 секунди - с 8,7 секунди по-бързо от подобен автомобил от сегашното поколение 911. По-бързото време показва, че хибридното 911 има по-голяма мощност благодарение на допълнителното електрическо подпомагане. Нюрбургринг е предизвикателна писта, така че по-бързото време показва също, че управлението на автомобила не е затруднено от допълнителното тегло на батериите и електрическите двигатели.

Обявяването на новата хибридна версия се случва около 60 години след пускането на пазара на Porsche 911. Първият модел 911 е представен през 1963 г., но започва да се произвежда едва през 1964 г. Той е по-голямо и по-мощно допълнение към оригиналния модел на Porsche - 356.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст