ChatGPT вече ще показва съдържание и от Vogue

Промените в търсачките започват да влияят на медийните компании

 

OpenAI и медийната компания Condé Nast обявяват партньорство, за да позволят на ChatGPT и неговата търсачка SearchGPT да показва съдържание от Vogue, The New Yorker, GQ и други, съобщи BBC.

Това е последното многогодишно споразумение, сключено от OpenAI с големи медийни компании. Големите технологични фирми търсят съдържанието, което произвеждат медийните компании, за да обучават своите модели на AI. Някои медийни компании, включително New York Times и Chicago Tribune, се противопоставиха на това и предприеха правни действия, за да защитят съдържанието си.

OpenAI и Condé Nast не разкриха финансовите условия на споразумението

„Ангажирани сме да работим с Condé Nast и други издатели, защото AI започна да играе по-голяма роля в откриването и доставянето на новини, затова трябва да гарантираме, че той поддържа точност, почтеност и уважение.“, каза Брад Лайткеп, главен оперативен директор на OpenAI .

Новинарските медии започват да усещат заплахата от възхода на социалните мрежи и други цифрови платформи. Промяната в търсачките също започва да влияе негативно на медийните компании. Точно заради това в партньорството с OpenAI, Condé Nast виждат възможност:

„Нашето партньорство с OpenAI помага за приходите ни, което ни позволява да продължим да защитаваме и инвестираме в нашата журналистика и творчески начинания“, каза главният изпълнителен директор на Condé Nast Роджър Линч пред BBC.

Новата търсачка

OpenAI стартира своята прототипна търсачка, базирана на AI, SearchGPT, миналия месец. В изявление по това време компанията каза, че събира обратна връзка от своите партньори в новинарската индустрия, за да разработи новата платформа. Други, които си партнират с фирмата за изкуствен интелект са: списание Time, Financial Times и Associated Press.

Технологията на AI се разглежда от много анализатори като ключова част от интернет търсачките в бъдеще. Гигантът на търсачките Google също се надпреварва да добави инструменти, задвижвани от AI, към своите продукти.

Към момента Google остава доминиращият играч при търсачките, претендирайки за над 90% от световния пазар.

Дали промените в търсачките ще повлияе на новинарските сайтове?

Промени се начинът, по който търсачките отговарят на заявки. Все повече започна да се предлагат кратки параграфи, отговаряйки точно на въпроса на потребителя, вместо да насочват към връзки. Колкото и удобно да е за нас като потребители, тази нова иновация предизвика тревога сред новинарските медии, много от които разчитат на трафика от търсене за аудитория и приходи.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст