Apple прави 10 години опити да произведе автомобил. Китайската Xiaomi го направи за 3

Технологии

SU7 може да ускори от 0 до 100 км/ч за 2,78 секунди, според Xiaomi

 

Миналия месец Apple се отказа от мечтата си за електрическо превозно средство. Този месец един от най-големите съперници на производителя на iPhone в Китай му показва как се прави, пише Business Insider.

Снимка: Ройтерс

Базираният в Пекин производител на смартфони Xiaomi е на път да направи това, което Apple не можа, след като обяви плановете си да започне да продава първата си линия електрически автомобили - Speed Ulta 7 (SU7) - на 28 март в десетки градове в Китай. 

 

За Лей Джун, милиардерът, основател и главен изпълнителен директор на Xiaomi, стартирането на продажбите е изключителен подвиг. 

Електромобилите му влизат в продажба само три години, след като компанията му заяви, че се насочва отвъд потребителската електроника към електромобилите.

Снимка: Ройтерс

През декември Лей сподели опита си от шофирането на 100 автомобила, за да се "поучи от силните страни на всеки от тях" и да натрупа "опит от първа ръка", който смята за необходим за създаването на конкурентен автомобил. Усилията изглежда са се отплатили: SU7 може да ускори от 0 до 100 км/ч за 2,78 секунди, според Xiaomi

"С наближаването на третата годишнина от нашето пътуване към производството на електрически превозни средства, "Борбата за Xiaomi EV" продължава да подхранва мен и екипа. Оставаме твърдо решени да направим страхотен автомобил!", заяви главният изпълнителен директор на Xiaomi в X.

Подобно на Apple, Xiaomi е най-известна с продажбата на смартфони. В Китай Xiaomi има 13,8% дял от пазара на смартфони, което я поставя точно зад 15,7% на Apple тази година, според данни на Counterpoint Research.

Затова си струва да се запитаме как Xiaomi е успяла да направи това, което Apple се опитваше да направи през по-голямата част от десетилетието. 

 

Решението на Apple да прекрати проекта си за електромобил дойде, след като се сблъска с няколко производствени проблема, които принудиха компанията да обмисли по-малко амбициозен проект за функциите си за автономност, като вече рискуваше да отложи датата на пускане на пазара поне до 2028 г.

Снимка: Vanarama

Според Bloomberg Apple е пуснала в действие прототип на миниван, наречен "Bread Loaf", на тестова писта в Аризона. Но тъй като е необходима още много работа, разходите от около 1 млрд. долара годишно за автомобила започват да изглеждат трудни за оправдаване.

Междувременно Xiaomi успя да използва в своя полза съществуващата база на електромобилната индустрия в Китай.

Китайската фирма например се възползва от партньорството си с Beijing Automotive Group (BAIC Group), което ѝ осигури по-бърз достъп до разрешително за производство, по данни на Bloomberg. Партньорството ще помогне на Xiaomi да произвежда около 200 000 електромобила годишно.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст