Шанс за България в Шенген: Какви са ползите?
На 12 декември се очаква да има решение за влизането на България и по суша
SU7 може да ускори от 0 до 100 км/ч за 2,78 секунди, според Xiaomi
Миналия месец Apple се отказа от мечтата си за електрическо превозно средство. Този месец един от най-големите съперници на производителя на iPhone в Китай му показва как се прави, пише Business Insider.
Базираният в Пекин производител на смартфони Xiaomi е на път да направи това, което Apple не можа, след като обяви плановете си да започне да продава първата си линия електрически автомобили - Speed Ulta 7 (SU7) - на 28 март в десетки градове в Китай.
За Лей Джун, милиардерът, основател и главен изпълнителен директор на Xiaomi, стартирането на продажбите е изключителен подвиг.
Електромобилите му влизат в продажба само три години, след като компанията му заяви, че се насочва отвъд потребителската електроника към електромобилите.
През декември Лей сподели опита си от шофирането на 100 автомобила, за да се "поучи от силните страни на всеки от тях" и да натрупа "опит от първа ръка", който смята за необходим за създаването на конкурентен автомобил. Усилията изглежда са се отплатили: SU7 може да ускори от 0 до 100 км/ч за 2,78 секунди, според Xiaomi.
"С наближаването на третата годишнина от нашето пътуване към производството на електрически превозни средства, "Борбата за Xiaomi EV" продължава да подхранва мен и екипа. Оставаме твърдо решени да направим страхотен автомобил!", заяви главният изпълнителен директор на Xiaomi в X.
Подобно на Apple, Xiaomi е най-известна с продажбата на смартфони. В Китай Xiaomi има 13,8% дял от пазара на смартфони, което я поставя точно зад 15,7% на Apple тази година, според данни на Counterpoint Research.
Затова си струва да се запитаме как Xiaomi е успяла да направи това, което Apple се опитваше да направи през по-голямата част от десетилетието.
Решението на Apple да прекрати проекта си за електромобил дойде, след като се сблъска с няколко производствени проблема, които принудиха компанията да обмисли по-малко амбициозен проект за функциите си за автономност, като вече рискуваше да отложи датата на пускане на пазара поне до 2028 г.
Според Bloomberg Apple е пуснала в действие прототип на миниван, наречен "Bread Loaf", на тестова писта в Аризона. Но тъй като е необходима още много работа, разходите от около 1 млрд. долара годишно за автомобила започват да изглеждат трудни за оправдаване.
Междувременно Xiaomi успя да използва в своя полза съществуващата база на електромобилната индустрия в Китай.
Китайската фирма например се възползва от партньорството си с Beijing Automotive Group (BAIC Group), което ѝ осигури по-бърз достъп до разрешително за производство, по данни на Bloomberg. Партньорството ще помогне на Xiaomi да произвежда около 200 000 електромобила годишно.
На 12 декември се очаква да има решение за влизането на България и по суша
През тази година стойността на криптовалутата е нараснала двойно
Тези градове са отлични в насърчаването на положителен баланс между работа и личен живот