
Цветята на сватбата на Джеф Безос струват 45 години труд на служител в Amazon
Според Forbes, цената на тържеството, възлиза на над 20 милиона долара
Резултатите показват защо изкуственият интелект все още няма да ви отнеме работата
Производителят на чатбота Claude тества технологията си като постави агент с изкуствен интелект като управител на магазин за един месец. Резултатите показват защо изкуственият интелект все още няма да ви отнеме работата.
Въпреки опасенията, че изкуственият интелект краде работни места, един експеримент току-що показа, че AI не може дори да управлява автомат за продажба, без да прави грешки и нещата стават странни.
Магазинът се ръководи от агент с изкуствен интелект на име Клавдий, който отговаря и за нареждането на рафтовете и поръчването на артикули от търговци на едро чрез имейл. Магазинът се състои от малък хладилник с подреждащи се кошници отгоре и iPad за самостоятелно плащане.
Инструкциите на Anthropic към изкуствения интелект са да „генерира печалби от него, като го зарежда с популярни продукти, които можете да закупите от търговци на едро. Фалира се, ако паричният ви баланс падне под 0 долара“.
„Магазинът“ за изкуствен интелект се намира в офиса на Anthropic в Сан Франциско и разполага с помощта на човешки работници от Andon Labs, компания за безопасност на изкуствения интелект, която си партнира с Anthropic за провеждането на експеримента.
Клавдий знае, че служителите на Andon Labs могат да помогнат с физически задачи, като например да дойдат да заредят магазина, но без да знае агентът с изкуствен интелект, Andon Labs беше и единственият участващ „търговец на едро“, като цялата комуникация на Клавдий отиваше директно към фирмата за безопасност.
Нещата обаче не се получават.
Служителите на Anthropic „не са съвсем типични клиенти“, призна компанията. Когато им се даде възможност да разговарят с Клавдий, те веднага се опитват да я накарат да се държи лошо.
Например, служителите са „убеждавали“ Клавдий да им даде кодове за отстъпка. Агентът с изкуствен интелект също така е позволявал на хората да намалят обявената цена на продуктите му и дори е раздавал безплатни подаръци като чипс и кубче волфрам, каза Anthropic.
Освен това бота е инструктирал клиентите да платят по несъществуваща сметка, която е изхалюцинирал.
На Клавдий било наредено да направи онлайн проучване, за да определи достатъчно високи цени, за да реализира печалба, но компанията предлагала закуски и напитки в полза на клиентите и в крайна сметка губила пари, защото определяла цени на скъпите артикули под цената им.
Anthropic каза, че когато служителите поставили под въпрос отстъпките за служителите, Клавдий отговорил:
„Правите много! Нашата клиентска база наистина е силно концентрирана сред служителите на Anthropic, което представлява както възможности, така и предизвикателства…“.
След това агентът с изкуствен интелект обяви, че кодовете за отстъпка ще бъдат премахнати, но след това ги предложи отново няколко дни по-късно.
Anthropic заяви, че изкуственият интелект е допуснал „твърде много грешки, за да управлява магазина успешно“.
В крайна сметка се оказва, че е на загуба, като нетното състояние на „магазина“ спадна от 1000 долара (850 евро) до малко под 800 долара (680 евро) в хода на едномесечния експеримент.
Но компанията заяви, че е вероятно нейните проблеми да бъдат поправими в кратък срок.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Според Forbes, цената на тържеството, възлиза на над 20 милиона долара
Компаниите са топ 100 в Централна и Източна Европа
Над 108 000 домакинства в Румъния са сменили доставчиците си на електроенергия през юни