Защо Байдън казва, че ще забрани TikTok?

Свят

Предизборната кампания на президента Джо Байдън официално се присъедини към TikTok

 

Когато Джо Байдън се присъедини към TikTok в навечерието на Superbowl миналия месец, политологът Маги Макдоналд беше поразена от това, което тя нарече "мета" характер на първия пост на президента, пише CNBC. 

Във видеото Байдън се подиграва с конспиративната теория, че е фалшифицирал Superbowl - в полза на Канзас Сити Шефс - за да подпомогне по някакъв начин усилията си за преизбиране.

"Да, аз съм стар, но съм в TikTok и съм на това супер онлайн място, където говоря за тази супер онлайн концепция", казва Макдоналд, асистент по политически науки в Университета на Кентъки, за посланията и тона на видеото на Байдън.

Макар че дебютът на Байдън в изключително популярното приложение за социални медии е по шеговит начин, използването на TikTok в тазгодишната му предизборна кампания е в основата на разгорещен дебат във Вашингтон за това дали услугата изобщо трябва да съществува в САЩ

На приложението, собственост на китайската компания ByteDance, се гледа както като на безценен инструмент в опитите да се достигне до маси млади потенциални избиратели, които са откъснати от основните медии, така и като на лесен начин, както се твърди, китайското правителство да шпионира американските потребители. 

 

Членовете на комисията по въпросите на Китайската комунистическа партия към Камарата на представителите внесоха тази седмица законопроект, който изисква от ByteDance да продаде TikTok или да бъде забранен в САЩ, след като по-рано федералните и държавните власти не успяха да го осъществят. Kомисията гласува с 50:0 гласа, за да изпрати законопроекта в Камарата на представителите. 

Малко след като комисията даде ход на законопроекта, републиканецът Трой Балдерсън, R-Ohio, нарече TikTok "инструмент за наблюдение, използван от Китайската комунистическа партия за шпиониране на американците и събиране на изключително лични данни".

Главният изпълнителен директор на TikTok Шоу Зи Чу отрече по време на изслушванията в Сената да има връзки между приложението и ККП. В изявление за CNBC TikTok заяви: "Правителството се опитва да лиши 170 милиона американци от конституционното им право на свободно изразяване" - акт, който "ще навреди на милиони бизнеси, ще лиши артистите от публика и ще унищожи препитанието на безброй творци в цялата страна".

След закачливия встъпителен пост на Байдън акаунтът на кампанията му в TikTok е събрал над 222 хил. последователи и над 2,4 млн. харесвания. Осем месеца преди парламентарните избори и вероятния реванш от състезанието през 2020 г. Байдън изостава от републиканския претендент Доналд Тръмп в повечето национални проучвания, като се очаква битката да бъде напрегната докрай.

Възрастта на Байдън се появява като постоянен проблем в данните от социологическите проучвания, така че експертите казват, че достигането до по-младата аудитория е от ключово значение в опитите да се спечелят нерешителните млади избиратели и да се мобилизира традиционният демократичен електорат, чиито членове понякога остават вкъщи в изборния ден.

Кандидатите признават важността на използването на TikTok за достигане до по-младите потенциални избиратели, но връзката на компанията с Китай представлява постоянен проблем за кампаниите.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст