Няма опасност от режим на тока, но цената е под въпрос
Думите са на служебния министър на енергетиката Владимир Малинов
Въпреки своята рядкост Ferrari 250 LM понякога се предлага на търг
Успешната състезателна история може да повиши стойността на класическия автомобил, а рекордите на пистата не са много по-големи от абсолютната победа в „24-те часа на Льо Ман“.
Като прибавим това постижение към факта, че това е Ferrari 250 LM от 1964 г., единственото частно управлявано LM, спечелило Льо Ман - на което е кръстено - и последното Ferrari, спечелило френското състезание за издръжливост до триумфалното завръщане на марката през 2023 г., получаваме един от най-важните автомобили на всички времена, пише Forbes.
Това е по времето, когато правилата позволяват отбори с двама пилоти вместо с трима, както е днес - които участват за North American Racing Team, известен като NART.
Автомобилът печели шестата поредна победа на Ферари на Льо Ман, но е единственият, който е регистриран от NART, а не от самата италианска компания.
Този автомобил е описан от аукционната къща RM Sotheby's като „изключително запазен и оригинален екземпляр, запазил съответстващите му номера двигател и скоростна кутия“.
Това е и единственият автомобил от епохата на Енцо Ферари (от 1947 до 1988 г.), участвал в шест 24-часови състезания, като се е състезавал три пъти в Льо Ман и Дайтона.
По отношение на оригиналността на двигателя от Sotheby's добавят: „Важно е, че двигателят все още има множество печати за проверка, което е още едно доказателство за използването му в многобройните издания на „24-те часа на Льо Ман“.
Това показва невероятна степен на автентичност, която е изключително рядко срещана при образец с толкова важна и обширна състезателна история.
Автомобилът, който ще бъде продаден на търг в Париж, Франция, на 4 и 5 февруари, е от колекцията на Музея на моторната писта в Индианаполис, където е билпрез последните 54 години. Той е показан от Luigi Chinetti Motors/NART на автомобилното изложение в Ню Йорк през 1967 г., преди да бъде закупен от музея през 1970 г., няколко месеца след като завършва тазгодишното издание на 24-те часа на Дайтона.
Въпреки своята рядкост Ferrari 250 LM понякога се предлага на търг. 22-рият екземпляр остава непродаден на друг търг на RM Sotheby's в Монтерей през 2023 г., където не успява да достигне оценката си от 18-20 млн. долара. Въпреки че този автомобил се състезава в Льо Ман през 1968 г., той не печели и вместо да бъде в оригинално състояние, е възстановен до първоначалните си спецификации от Ferrari Classiche през 2021 г.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Думите са на служебния министър на енергетиката Владимир Малинов
През септември изтекъл доклад описва 88% спад в основните печалби
Това означава, че растежът на еврозоната ще бъде по-слаб от очакваното