
Приложението Spotify се срина: От компанията потвърждават за проблем
Наша проверка показва, че има прекъсвания и в България
Какво е да летиш в първа класа?
Дългите полети в първа класа с чаша шампанско в ръка са бавно умиращата мечта на много пътници. Авиокомпании като American Airlines, Qatar Airways и United Airlines обявиха, че съвсем скоро вече няма да предлагат такава услуга.
Търсейки винаги максимална печалба, тези авиокомпании са стигнали до извода, че местата в бизнес класата на самолетите са много по-търсени, което прави луксозните и частни зони в предната част на самолета ненужни.
„Международният първи клас няма да съществува в American Airlines. Причината е, че нашите клиенти не го купуват“, заяви бившият главен директор по приходите на авиокомпанията Васу Раджа пред CNN.
Не всички са съгласни. Някои авиокомпании, включително Air France, Emirates и Lufthansa, сега удвояват усилията си за първокласни услуги и обновяват своите предложения за пътниците, готови да похарчат за истински луксозно и персонализирано изживяване.
„Първият клас остава изключително важен за нас“, каза президентът на Emirates Тим Кларк пред туристическия сайт Skift.
През март Air France и Lufthansa представиха последните версии на своите топ предложения. Първата компания залага на изцяло луксозно изживяване, което изпълнителният директор на Air France-KLM Бен Смит описа като „максимално близко до изживяване с частен джет“.
Новият първи клас Allegris на Lufthansa акцентира силно върху „индивидуалността“.
„Всичко в новите салони — от позицията на седалката до температурата и въздушния поток — е точно както пожелае пътникът. Искахме да създадем убежище над облаците. Това не е просто седалка, това е всекидневна — място, където се чувстваш удобно и уютно“, казват от компанията.
Авиокомпаниите инвестират сериозно в премиум предложения по много добра причина. Пътуванията в бизнес и първа класа генерират около 15% от общите им приходи, въпреки че съставляват само 3% от пътниците, според Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA).
Премиум пътуванията нараснаха значително през последните години. Данни на IATA показват, че броят на глобалните премиум пътници е нараснал почти два пъти по-бързо от този на пътниците, които пътуват в икономична класа през периода януари 2023 – май 2024 г..
Този растеж води до нарастващи инвестиции. Allegris инвестира 2,5 милиарда евро (2,8 милиарда долара) за Lufthansa в продължение на няколко години. Авиокомпанията Swiss ще получи своя версия на Allegris по-късно тази година.
Emirates също инвестира милиарди долари в своите предложения на борда, включително в обновен първи клас. Други, като Air France и American, влагат неразкрити милиони в собствените си премиум програми.
Ако се качите на един от малкото Airbus A350 на Lufthansa с първи клас Allegris, ще бъдете посрещнати от почти частна кабина в предната част на самолета. Четири седалки, разположени в три отделени малки пространства — като средната част, предназначена за двама пътници, се нарича Suite Plus. Почти до таван високите стени блокират всички излишни погледи.
В интериора на салоните преобладават нюанси на тъмносиньо и пясъчно. Вази с червено цвете придават мекота и елегантност на пространството.
Всеки пътник разполага с до 43-инчов екран за развлекателни програми, маса, гардероб и голямо отделение за багаж, достатъчно за куфар с колелца. Слушалките с активно шумопотискане се свързват чрез Bluetooth.
Комплектите с малки подаръци са от Porsche Design, Rimowa и Sinn. Пижамите за по-дълги полети са от van Laack.
Опциите за хранене варират от сашими за аперитив до задушено телешко или филе от щука. Питието, разбира се, е по избор, като в менюто има и шампанско.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Наша проверка показва, че има прекъсвания и в България
Международните пътувания на българи бележат ръст от 3,7% през 2024 г.
Класация поставя нашата столица на първо място