Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Oт 2009 г. насам компанията е спечелила почти 9 млрд. долара от тази дейност - каква е тя?
Според последните данни на Комисията по ценните книжа и фондовите борси Tesla на Илон Мъск е спечелила 1,79 млрд. долара от продажби на регулаторни кредити през миналата година, тъй като е спечелила от това, че конкурентите ѝ не са успели да продадат достатъчно електромобили, за да отговорят на изискванията за емисиите, съобщава Business Insider.
Tesla печели регулаторни кредити, като произвежда и продава електрически превозни средства. След това тя може да ги продава на автомобилни производители, които не са произвели достатъчно електрически превозни средства, за да изпълнят правилата за емисиите, наложени от регулаторните органи в САЩ, Европа и Китай.
Това се оказа важен бизнес за Tesla, която не разкрива получателите на кредитите.
Блумбърг, който първоначално съобщи за подаването на документите, изчисли, че от 2009 г. насам компанията е спечелила почти 9 млрд. долара от продажбата на регулаторни кредити.
Това може да е изненада както за Tesla, така и за всички останали. Компанията е очаквала приходите от регулаторни кредити да престанат да се получават, тъй като другите производители на автомобили увеличават производството на електрически превозни средства. В разговора за приходите през 2020 г. Закари Киркхорн, главен финансов директор на компанията, предупреди за това.
"Ние не управляваме бизнеса с предположението, че регулаторните кредити ще допринесат по значителен начин за бъдещето", каза Киркхорн пред инвеститорите, по данни на Bloomberg.
"Това ще продължи за известен период от време, но в крайна сметка този поток от регулаторни кредити ще намалее", добави той.
Този сценарий обаче до голяма степен не се реализира, като приходите на Tesla от продажбата на регулаторни кредити леко се увеличиха в сравнение с миналата година, когато тя спечели 1,776 млрд. долара.
Управляваният от Мъск автомобилен производител продължава да доминира на пазара на електрически превозни средства в САЩ, въпреки че започва да отстъпва на конкурентите си.
Все пак много от най-големите му конкуренти намаляват амбициозните си планове за електромобили, като Ford отложи инвестиция в размер на 12 млрд. долара, а General Motors отново въведе хибриди в гамата си.
В момента най-голямата заплаха за господството на Tesla идва от Китай, където в началото на годината BYD изпревари автомобилния производител като най-голям продавач на електромобили в света.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови