Магазин въведе каса за самотни възрастни

На нея те могат да платят и да поговорят с касиера

 

Самотата е един от основните проблеми, които засягат възрастните граждани по света, особено в градски условия, където всичко се развива бързо и все повече се цифровизира. Ето защо една холандска компания излезе с идея да се бори с това с една обикновена крачка- чрез касата в хранителния магазин. Jumbo, базирана в Холандия верига супермаркети с над 700 магазина, представи Kletskassa, което се превежда като „разплащане в чат“, специална лента за клиенти, които не бързат и биха могли да поговорят малко с касиера, пише mymodernmet.

Jumbo въведе тези „бавни ленти“ още през лятото на 2019 г. като част от по-широка инициатива, наречена One Against Loneliness, стартирана от холандското правителство. Според статистическата служба на Холандия 1,3 милиона души в Холандия са над 75 години, а 33% съобщават, че се чувстват поне умерено самотни. Първата Kletskassa отвори врати в град Влиймен, в провинция Северен Брабант.

Отговорът беше толкова положителен, че компанията направи планове да създаде 200 от тези алеи в цялата страна. Освен това магазините Jumbo въведоха и „кът за чат“, където местните жители могат да се събират на чаша кафе и малко разговори.

„Много хора, особено възрастните, могат да се чувстват самотни. Като семеен бизнес и верига супермаркети ние имаме централна роля в обществото. Нашите магазини са място за срещи и това означава, че можем да направим нещо за борба със самотата. Kletskassa е само едно от нещата, които можем да направим“, каза главният главен изпълнителен директор на Jumbo Колет Клустерман-Ван Ерд. „Горди сме, че нашият персонал иска да работи с възрастните хора. Те наистина искат да помогнат на хората и да установят контакт с тях. Това е малък жест, но е ценен, особено в свят, който става все по-дигитален и по-бърз.“

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст