
Безплатното училище, създадено от Марк Зукърбърг, затваря врати
Зукърбърг и жена му спират финансирането
Ако продажбата се осъществи, цената може да достигне до 50 млрд. долара
Alphabet е попаднал във фокуса на федералния съд на САЩ. Провежда се разследване срещу Google и позицията му на пазара на уеб браузъри. Сред споменатите възможни мерки е възможността Google да трябва да продаде своя браузър Chrome и магазина за мобилни приложения Google Play.
Ако Министерството на правосъдието на САЩ успее в действията си срещу Google по делото в САЩ, Chrome може да се озове на рафтовете. Google вече обяви обжалване, което определено ще удължи процеса, пише The Verge.
Ако наистина се стигне до момента, в който Chrome се продава, кой би го искал и защо?
Браузърът е чудесен инструмент за популяризиране на собствена търсачка – особено ако е широко използван браузър като Chrome. Google разработва Chrome, така че има смисъл опцията за търсене по подразбиране да е Google Търсене. Chrome има две трети дял от пазара на уеб браузъри, което означава, че огромен брой потребители използват търсачката на Google, просто защото тя вече е зададена като стандартна.
Но интересът надхвърля простото търсене. Ако една компания контролира такъв голям браузър, тя може да представи практически всичко на потребителите чрез него. Притежаването на Chrome означава достъп до близо четири милиарда души. За компания, която тепърва иска да пробие на пазара, например компания в сферата на изкуствения интелект, това е практически неповторима възможност, особено ако иска да измести съществуващи гиганти като Google, убедени са от Vergo.
Продуктовият мениджър на ChatGPT Ник Търли казва, по време на процеса, че OpenAI има интерес да придобие Chrome. OpenAI вече има функции за уеб търсене, вградени в ChatGPT, така че техният собствен популярен браузър може допълнително да им помогне да разширят използването. Освен това, това би било тежък удар за големия им конкурент Google.
Perplexity е доставчик на търсачка, базирана на изкуствен интелект, която също се включва в надпреварата. Компанията вече разработва свой собствен браузър, който се надява да разбира по-добре потребителите и да им показва персонализирани реклами. Купуването на Chrome би им позволило бързо да достигнат до масивна потребителска база.
Yahoo е друга търсачка с интерес към закупуването на Chrome. Това би било значително по-лесен път към целите на компанията. Главният изпълнителен директор на Yahoo Search Брайън Провост изчисли, че придобиването може да струва десетки милиарди долари, но че може да бъде направено с помощта на собственика, фонда Apollo Global Management.
Но Yahoo не са единствените, които споменават толкова висока цена. Габриел Вайнберг , главен изпълнителен директор на DuckDuckGo, споделя, според Bloomberg, че стойността на Chrome може да достигне до 50 милиарда долара.
Въпреки че закупуването на Chrome би било изключително голям финансов ангажимент за всяка компания, инвестицията може да се изплати щедро. Според Vergo купувачът веднага ще придобие платформа с милиарди потребители.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Зукърбърг и жена му спират финансирането
Това е ранен сигнал за отражението на търговската война върху американските потребители
Целта на държавата - изпълнител е да насърчи екотуризма